Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kentagam
Hej alla goa Volvo fantaster.
Köpte nyligen en V70 awd -03/04 som kupe fläkten inte fungerar i, har kollat säkring som är okej så det är något annat som spökar.
Någon som känner till vad det kan vara för fel ???
Har hört att det skall finnas någon form av styrdon som kan pajja och få fläkten att gå hela tiden även om nyckeln är urtagen, jag vet dock inte var den här styrenheten sitter eller hur den ser ut, men det kan ju vara den som har lagt av helt o hållet på min v70 så jag behöver tips om var den sitter så att jag kan börja med att kolla om den funkar.
Annars om det inte är den som delar är jag tacksam för tips om vad felet kan vara.
Tack på förhand.
Jag söker också en KCR box
samt styrenheten som styr anti-spin samt AWD funktionen till en XC 70 awd cross country
Tackar på förhand för all möjlig info om ämnet.
av S60FIN
96% av fallen när fläkten lagt av beror det på att motorn är sönder, går säkert att mäta upp men enklast att köpas från en skrot för 400-500kr och byta, om det inte fungerar så för du tillbaka den till skroten och felsöker vidare.
Den brukar emellanåt kunna starta om du knackar på den eller under handskfacket, startar den så och dör lite senare är det med 100% säkerhet motorn.

Vet inte hur det är just på denna modell men sitter oftast under handskfacket och brukar vara hur lätt som helst att byta, har gjort det på flera bilar.

Resten av det du söker finns säkert även på någon skrot
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild, men jag har m[…]

Det sitter inget filter, bara en sil inuti tanken.[…]

Däck dimensioner

Genomslagsgummi, nja men ena plattan eller va man […]