Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har nu fått fast anställning och behöver hitta lämpligt transportmedel för att ta mig dit! Hittade en S60 2001 till försäljning i närheten inom budgeten. Har gått lite över 23000 mil och vad jag förstått kan dessa gå bra mycket längre så länge servicen skett och fortsätter ske. Det jag dock reagerade på var att den haft 15 tidigare ägare, och 6 av dom under detta år. Vad annars ska man hålla ögonen öppna för när man åker och kollar på den?

Länk till bilen: https://www.bilbolaget.com/bil/61c4bc31 ... -business/
Det är en så gammal bil så allt kan i princip vara fel på den... Men oljeläckage mellan motor och låda är ju inte ovanligt och inte heller billigt att åtgärda, så det kan du kika efter. Kolla så den går bra och inte rycker, det kan tyda på spjällhusfel.
Att köpa en dryga 20 år gammal bil som haft sex ägare senaste året ringer rätt många varningsklockor för mig. Det är nog bra om du kan skruva...

Det som borde minska risken är att du köper från en känd handlare. Se bara till att affären görs på Bilbolagets papper. Så vitt jag vet brukar Bilbolaget vara hyfsat hjälpsamma om de säljer en bil som strular. Nu är bilen 20 år gammal, så hur mycket hjälp du får återstår att se.
gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]