Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå! Lite elfel spökar och batteriet har låg spänning, undrar vilket batteri man ska köpa (beställa online) till denna modellen, antar att alla inom längd och breddmåttet funkar men jag vill inte chansa, får gärna komma med förslag så jag inte gör fel.
Blir kanske smidigare och ta en tur till biltema, bjuda med farsan och brorsan och käka lite korv och gå runt och glo haha, tänkte man kanske kunde spara lite på att beställa online men det finns så mycket att välja på och olika märken så man vet knappt vad man ska ha

tänker mig något sånt här annars, rätt så schysst pris https://www.batterionline.se/varta-d24- ... bilbatteri och Varta har bra rykte jämfört med ex biltemas egna
Senast redigerad av 2 Lucemus, redigerad totalt 0 gång.
Varta är bra batteri ,men 60Ah är klenaste laget i min mening ,biltillverkarna utrustar gärna sina bilar med små batterier för att spara pengar. Med större Ah värde får du mera reservkraft om det skulle behövas .Generator orkar lätt ladda så stor batteri som du får plats. Själv har jag 95 Ah Exide.
glock40sw skrev: lör 20 aug 2022, 15:08 Varta är bra batteri ,men 60Ah är klenaste laget i min mening ,biltillverkarna utrustar gärna sina bilar med små batterier för att spara pengar. Med större Ah värde får du mera reservkraft om det skulle behövas .Generator orkar lätt ladda så stor batteri som du får plats. Själv har jag 95 Ah Exide.
Du har alltså 95ah i en V70N bensin?
glock40sw skrev:Du ska fundera om du ska behålla bilen några år till ,eller byta till något ny nästa år. Det skulle kanske vara avgörande.
Kommer definitivt behålla bilen så länge jag kan, den är i väldigt fint skick och servad väl, enda ögonbrynshöjet var att batterispänningen var låg, misstänker att batteriet är oerhört gammalt då jag är tredje ägare och andraägaren var en äldre man som sällan körde den.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]