- sön 17 jul 2022, 10:56
9C699598-A17B-4FA4-B289-5F1F07ABE7CE.jpeg (2.79 MiB) Visad 1191 gånger
Hej!
Då var det dags att köra hem Doris från Spanien och bilen har gått fint efter tidigare turbostrul.
En liten road tripp i spanien på 8 tim i 140 km/tim bekräftade även detta och dessutom i 40 gradig värme.
Bilen packad och klar så påbörjar vi resan och har 320 mil framför oss.
Ut på motorvägen och och då kommer motorservice erfodras
Återställde felkoder
44B0 Egr position faulty signal
6720 Egr control flow to high
4490 position sensor to high.
Jag tycket även att jag såg något med syremätare
Med ett vaktel ägg under gasfoten så verkar bilen rulla på fint i 140 . Nu är det bara 319 mil kvar
Vissa backar i Spanien är brutala och viss stress när det är reduserad effekt men ändå helt ok fart om det är rak väg
Återställning av felkoder gjordes under färd och jag har nog rekord i återställning
vi kunde dock stå på bra på autobahn ordentligt och gav upp återställning till slut.
När jag kom hem då gjorde jag rent EGR men samma fel var men inte helt dödstrött men bara slö.
Bränsleförbrukninng snitt 0,57 under dessa förhållande är helt ok och låg i 140 hela tiden.
Vad tror ni ?
Bara att byta EGR eller är det något annat som kan spöka.
Då var det dags att köra hem Doris från Spanien och bilen har gått fint efter tidigare turbostrul.
En liten road tripp i spanien på 8 tim i 140 km/tim bekräftade även detta och dessutom i 40 gradig värme.
Bilen packad och klar så påbörjar vi resan och har 320 mil framför oss.
Ut på motorvägen och och då kommer motorservice erfodras

Återställde felkoder
44B0 Egr position faulty signal
6720 Egr control flow to high
4490 position sensor to high.
Jag tycket även att jag såg något med syremätare
Med ett vaktel ägg under gasfoten så verkar bilen rulla på fint i 140 . Nu är det bara 319 mil kvar

Vissa backar i Spanien är brutala och viss stress när det är reduserad effekt men ändå helt ok fart om det är rak väg
Återställning av felkoder gjordes under färd och jag har nog rekord i återställning

vi kunde dock stå på bra på autobahn ordentligt och gav upp återställning till slut.
När jag kom hem då gjorde jag rent EGR men samma fel var men inte helt dödstrött men bara slö.
Bränsleförbrukninng snitt 0,57 under dessa förhållande är helt ok och låg i 140 hela tiden.
Vad tror ni ?
Bara att byta EGR eller är det något annat som kan spöka.