- fre 15 jul 2022, 18:54
#1505196
Hej.
Har försökt ta reda på om jag lider av tjuvström. Hade problem med att batteriet laddade ur tidigare.
Nu har kag ett nytt batteri men vill vara säker på att det inte är problem med tjuvström.
När jag mäter (med en uni-t ut210e tång) över pluskabeln från batteriet, så får jag ungefär 150-200 mA vilket är för mycket enligt vad jag läst mig till.
Jag mäter med bilen i "viloläge" (låst och så)
OBSERVERA att detta är utan säkring 38 för larmet isatt.
Sätter jag tillbaka denna säkring så får jag en betydligt lägre mätning, 30-50 mA.
Jag blir konfunderad av detta då det brukar vara tvärtom. Att en lösning vid tjuvström är att dra denna säkring.
Larmet har börjat larma om service, samt att larmtutan låter väldigt lite (eller om den är helt tyst nu).
Har försökt ta reda på om jag lider av tjuvström. Hade problem med att batteriet laddade ur tidigare.
Nu har kag ett nytt batteri men vill vara säker på att det inte är problem med tjuvström.
När jag mäter (med en uni-t ut210e tång) över pluskabeln från batteriet, så får jag ungefär 150-200 mA vilket är för mycket enligt vad jag läst mig till.
Jag mäter med bilen i "viloläge" (låst och så)
OBSERVERA att detta är utan säkring 38 för larmet isatt.
Sätter jag tillbaka denna säkring så får jag en betydligt lägre mätning, 30-50 mA.
Jag blir konfunderad av detta då det brukar vara tvärtom. Att en lösning vid tjuvström är att dra denna säkring.
Larmet har börjat larma om service, samt att larmtutan låter väldigt lite (eller om den är helt tyst nu).