Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Adaggio12
Hej

Jag jar fått problem med min v70n -05 2.5
Då jag ville ha blå doider på mätarhuset och min hade fast lödade lampor på mätarhuset, så jag skaffade en ny mätarställning från skroten med lampor som man kan byta.

Men eftersom kontakten inte är den samma så kom jag på iden att klippa kablarna och byta kontakt till den jag behövde. Men när jag hade gjort det så vill inte längre starta längre och det står START AVBRUTEN FÖRSÖK IGEN.

Byte tillbaka till den gamla mätaren och råkade då klippa en säkring men ha nu hittat säkringen och bytt den, men har dragit ett gäng innan jag hittade rätt, kan också varit så att täningen råkade vara på under detta.

Men nu fortfarande visar felkoden och bilen startar inte, trodde det var startmotorn så byte den men startar fortfarande inte, men även brånslepumpen startar inte så vi är väldigt säkra på att det inte är ett mekanisk fel utan det är något med täningen att göra, vi är inne på.att det kan ha något med immobilizer och att nyckeln inte fungera på någotsätt, har dok ingen reservnyckel som jag kan testa med
av sicnarf
Hade du kopplat bort minus på batteriet innan du gjorde dina experiment? Att klippa kablar och klistra och lappa är det sämsta man kan göra.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]