Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erix00n
Har en Volvo som inte vill få ström nu, Jag skulle slå på larmet och då dog all ström i hela bilen. Både kupé och motor är helt död. Byter jag batteri eller har laddarn på eller startkablar så får jag ström i kupén men inte till motorn.
Det är en automat och den står lite olägligt till, måste kunna få ur P-låset och sätta den i friläge, men behöver ström då.
Nån som tror sig kunna hjälpa mig felsöka? Eller någon som känner igen mitt problem och har några förslag? Det är Volvo V70N, 04 eller 05, blir lite osäker, men det är facelift versionen åtminståne. Mvh
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kollat huvudsäkringarna? Du har väl en plastlåda någonstans märkt "main fuses". Ärligt talat har jag ingen koll på V70N :-)
av Storfot
Måste det verkligen finnas ström för att lägga ur p-läget? Jag har för mig att jag lagt i och ur det för att rulla bilen i garaget med frånkopplat batteri.
av erix00n
Det är pinsamt men, jag vet inte hur man ser om en säkring är död eller inte, och jag har ingen multimeter och begränsat med verktyg. Men jag brukar lyckas meka ihop när jag vet vad som är fel, men el är inte mitt område alls. Jag vet att generatorn laddar batteriet och är kopplad till drivremmen, det är ungefär vad jag kan om elen, men jag tror inte det är generatorn som är felet. Hoppas det bara är en säkring, men hur kollar man det? Är det bara att byta en efter en tills man hittar den som var trasig? Låter ju skumt, måste ju finnas nåt sätt att se om någon är paj? Är som sagt helt nollad när det gäller el, har mekat en del i motorn men har aldrig nånsin pillat med elektronik överhuvudtaget...

Lyllo, min lär tändningen vara på för att kunna rubba spaken. Suck
Senast redigerad av 1 erix00n, redigerad totalt 0 gånger.
av erix00n
Alltså.. Vart sitter huvudsäkringarna? Är det dom bak vid batteriet eller dom vid förarsätet eller dom under motorhuven?? Fan det står ju inget main fuses vad jag kan se
av kentcl
Huvudsäkringsboxen sitter i motorrummet, mellan luftrenaren och fjäderbenshuset, (på bilens vänstra sida). I locket står vad säkringarna går till. Säkring F9 ska gå till transmissionsstyrenheten som säkerligen måste vara hel för att automatlådan ska fungera. Är det genomskinliga säkringar så kan man ta bort dom och se om tråden är av. Ett förslag är att jämföra alla säkringar F1-F9 som är lika men har olika strömvärde vilket står på dem.

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]