Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag har köpt en S80 som har GPS i sig och var på volvo och de ska ha nästan 4000 för en dvd med kartor. Så funderar om man kanske kan få tag på en stereo som har gps för liknande pengar? Vill ändå byta stereo för aux eller bluetooth då jag idag sitter med en FM sändare med bluetooth för att lyssna på musik när jag kör. Har tittat lite på google men jag kan inget om bilstereos så tänkte bäst att fråga här troligen någon som kan bra mycket mer än mig.
Har tittat på en sådan adapter men de enda som jag hittar som lovar att passa är inte direkt gratis och kostar bra mycket mer än vad en stereo med bluetooth kostar. Har försökt köra med telefonen men har gått igenom 6 hållare som alla har släpt och gått sönder en gjorde även en liten spricka i telefonen. men får väl fortsätta så och köpa en annan stereo senare behöver ändå köpa två nya högtalare snart då ena är sprängd
Brodit hållare, har använt i år utan problem.
Inte direkt gratis men väl värda sina pengar enligt mig.

Sån här använder jag för bt till stereon, funkar kanon för musik.
Tyvärr funkar den inte för samtal.
Finns andra varianter om man vill ha för samtal oxå.
Borde vara billigare än en ny stereo.

https://www.ebay.com/itm/264446441173?m ... media=COPY

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

Till att börja med: Jag antar att du har en navigeringsskärm som glider upp ur instrumentpanel, den lär du knappast få att fungera ihop med en annan stereo utan du lär få nöja dig med stereons display i så fall.
Jag vet inte hur det ser ut på en S80, men på en V70 av den årsmodellen är det inga problem att byta stereo. Men det kan vara problem att få igång rattknapparna på just -02. (Det är någon skillnad i kommunikationen så de adaptrar som "ska" fungera gör det ändå inte på en -02:a.)
Jag har inte koll på om det finns några vettiga alternativ med inbyggd navigering. (Tänk på att du behöver få uppdaterade kartor också.) Men det finns ju de som kan köra Android Auto eller Apples motsvarighet via telefonen men med stereons display. Jag har en sådan (Kenwood) och hade det som ett tungt argument för att välja just den. Men efter att nyhetens behag lagt sig så använder jag ändå navigeringen på telefonen istället. Stereons skärm är för långt ner och på fel ledd.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]