Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattias142
Jag har en volvo V70 2007 automat, den fick en "underhållsservice/anpassad" service i december 2020. Nu har bilen gått 1000 mil sen dess och jag tänker att den borde få en ny service? Vad borde göras på bilen? Oljebyte?
av sicnarf
Beror på vad som gjorts innan du köpte bilen. Men olja, filter, luftfilter, kupe filter, termostat, tändstift och bränslefilter kanske.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
av UnleashFusion
mattias142 skrev: tor 10 mar 2022, 09:40 Jag har en volvo V70 2007 automat, den fick en "underhållsservice/anpassad" service i december 2020. Nu har bilen gått 1000 mil sen dess och jag tänker att den borde få en ny service? Vad borde göras på bilen? Oljebyte?
har du serviceboken? men annars kan du göra t.ex. oljebyte och filter, kolla igenom luftfiltret(eventuellt rengöra med tryckluft ifall luftfiltret ser ganska nytt ut).
av Rådlös
Ibland har det inte slagit igenom riktigt hos Medelbilistsvensson. Man skall byta olja och oljefilter varje år. Eller om man har kört rätt mycket, gå på vägmätarställningen. Då står det i instruktionsboken när det skall göras.
Medelbilisternas dominerande majoritet kör 1255 mil om året. (I alla fall säger dom så när dom skall teckna försäkring) Däri ligger det årliga oljebytet som brukar anges till 1000 mil.
Nu har TS en bil där alla garantier och eventuella "barnsjukdomar" är överspelade. Då är ju oljebytet det enklaste att komma ihåg. Sedan kan man ju lägga till åtgärder som andra debattörer redan har sagt.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]