Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ljungström
Så ett uttalande från någon höjdare på Volvo PV att man skulle sluta med R-modellerna då försäljningen av dessa bara uppgått till 1/3 av den förväntade försäljningen. Någon har som vet nåt?
Användarvisningsbild
av deska
ljungström skrev:Så ett uttalande från någon höjdare på Volvo PV att man skulle sluta med R-modellerna då försäljningen av dessa bara uppgått till 1/3 av den förväntade försäljningen. Någon har som vet nåt?
yepps inga mer r :(
sista ska tydligen redan vara tillverkade. men kommer tydligen nån annan prestandamodell enl arp :)

http://www.bilsport.se/news.php?id=44790
av Lövet
Det gör knappast något. Är det någon som verkligen tagit Volvos R-modeller på allvar? En S60 för en halv miljon som åker på spö på alla punkter mot BMW M3 och Audi S4 är knappast något som man saknar.
av dali
Å andra sidan så var S60R fullmatad för de pengarna (strax under 500 när den kom) medan fullmatade S4/M3 låg åtminstone en "hundring" högre. Chassit kom dock aldrig i närheten av M3 och ljudet från S4:ans V8 är bra mycket mysigare än Volvofemman.

Skulle inte ha något emot att köpa en begagnad R, med realistiska förväntningar. En snabb, komfortabel (nåja) och sportig familjebil som inte hör hemma på bana.
Användarvisningsbild
av greeeken
Kan ju bara hålla med.
Men en chippad R spöar många o hårt.
Kanske en V8 i någon nu sportigare volvo modell med turbo på skulle ju inte sitta helt fel.
Snacka om drag då :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
En fördel med "R" bilarna är väl kanske att de inte sticker folk i ögonen i avundsjukans Sverige på samma sätt som en merca eller bmw (dvs, man kanske får ha den ifred).

Hatar själv avundsjuka i alla bemärkelser & kan inte annat än tycka att det är egendomligt att parkerar man en volvo för 600k på uppfarten så reagerar inte så många, men parkera en baganad m3á för hälften av de stålarna & vänta på blickarna från grannarna.....

I Sverige så är det fortfarande fult att sticka ut (håller på att sakta ändras, men ändå)......De som prioriterar bilägandet & lägger en stor del av sin inkomst på just bilen får bara avundsjuka blickar från medelsvensson (entusiaster är väl undantaget som ler bundrande). För att inte tala om de djävlar som ska repa eller på annat sätt förstöra bilen......bara för att de helt enkelt inte kan glädjas åt någon annan.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ljungström skrev:Så ett uttalande från någon höjdare på Volvo PV att man skulle sluta med R-modellerna då försäljningen av dessa bara uppgått till 1/3 av den förväntade försäljningen. Någon har som vet nåt?
Lustigt som fan att räkna så. R-modeller i sig kan man ju kanske inte räkna hem vinsten på. Vinsten måste ju vara att man lockar många att köpa en volvo bara för att dessa höjer bilen image.

Hur många kör en ny BMW M3 eller Audi S6, någon % bara. Men det gör att unga mäniskor känner sig skitfräcka och hostar upp kosing trots att de sunkar runt i en totalt undermotoriserad 316 eller audi 1.8.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo men sen är ju Audi 1,8 ganska snabba dom med
Användarvisningsbild
av VolvoB20
greeeken skrev:Jo men sen är ju Audi 1,8 ganska snabba dom med
Slöare bil har jag nog inte kört. 1.8 sugis alltså, 1.8 T är ju kvivk.
Användarvisningsbild
av greeeken
VolvoB20 skrev:
greeeken skrev:Jo men sen är ju Audi 1,8 ganska snabba dom med
Slöare bil har jag nog inte kört. 1.8 sugis alltså, 1.8 T är ju kvivk.
Ja menade T modellen så klart annars är Audi inget för mig.

Men som nån skrev här.
Även om man kör runt i en gammal m3 så kollar folk, kör man runt i en R så märks det knappt.
Hade R modellen varit fräckare ,bredare m.m hade det varit nått man kollar på.

Tror du inte din bil klarar en tvärnit fr&a[…]

Hej! Upptäckte när jag städade bile[…]

Felkod P0420 Volvo v70 T4F-12

Nope, men det är det jag tror också att[…]

Airbag på 740

Hej! Jag har en 740 från 1990 och undrar om […]