Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
en fråga till nån som vet. fick ett felmeddelande "dags för service" nyss. antar att det beror på att jag har servat bilen "svart" på bilia och att de då inte tagit bort medd. Men fårgan är hur ofta kommer dom?? Är det inför varje service dvs när det är dax?? För min har gått ca 10.8 och har ju alltså gjort 10 000 mil serv och nästa e ju int eförrän 12 så tycker det dök upp lite konstig tid. Är de tför att varna för att man närmar sig 11 då eller?
Iaf lyckades få bort det med lite trixande :)
av Marbas
"Svart" på Bilia? Låter finurligt...
Senast redigerad av 1 Marbas, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ER
1 år , 2000 mil eller 750 motortimmar beroende på vad som kommer först vill jag minnas är det som triggar meddeladet.
Användarvisningsbild
av deska
ER skrev:1 år , 2000 mil eller 750 motortimmar beroende på vad som kommer först vill jag minnas är det som triggar meddeladet.
ok tackar.

Ang "svart på bilia" :D polare fixar vanlig service extremt billigt med stämplar fast inget loggat i datorn. Glömde dock pilla bort meddelandet. men det var rätt lätt att trixa bort bara man fick reda på hur.
Blev ju dock nyfiken på vad som triggar det då å nu vet ja :)

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]