- lör 08 jan 2022, 17:00
#1482549
Hej!
Jag har monterat en huvudbrytare i baljan bak då bilen står still en längre tid och blir lätt att bryta utifrån.
Det känns som problemen med turbon började då.
Ibland fanns det inget turbotryck och dagen före vår Spanienresa så blev det limp mode. Blev rätt trött. Med inrådan från Bosch så bytte jag en tryckgivare och trodde problemet var löst.
Högt och lågt tryck och det gick att återställa .
efter 10 mil så var problemet tillbaka.
Vi var på väg till Spanien.. Det blev limp mode ända till Spanska grännsen där jag förklarade för bilen att jag skulle ge bort den till en rökande Spanjor och det skulle bli en långsam död och att lacken kommer krulla sig av all rök.
Återställde allt jag hittade med icar soft när bilen gick och den fungerade de sista 6 timmarna. Rena rama sportbilen.
Väl på plats så har vi en Bosch verkstsd som konstaterade att den nya givaren var kass.
Felsökning, byte givare samt provkörning. 150€
Inget fel på turbo när de kollade den.
Några dagar senare lät turbon som om det vore raka rör. Känns som den laddar förmycket.
Larmar för högt, lågt tryck.
Åter på Bosch och inget fel hittades . Återställning felsökning gjordes men inget fel kunde identifieras. Det ingick i priset som jag betalade sist.
När jag slår på strömmen så blir det motorservice erfodras samt limp mode samma dag. Högt lågt turbotryck.
Återställer och då kan jag köra i flera dagar och sedan känns det som turbon laddar förmycket och ett förfärligt ljud från turbon. Typ bil utan grenrör.
Bilen får vila och dagen efter är allt bra i några dagar.
Jag mistänker elektriska actuatorn som reglerar turbon kuggar över för att sedan hamna rätt .
Kan det vara att jag bryter spänningen och motorn tappar minne?
Jag tänkte ta med delar ner nästa gång då utbudet är begränsat i Spanien.
Har ni några funderingar på vad det kan vara och vilka delar jag ska köpa med mig.
Bilen ska köras tillbaka till Sverige i juli och 320 mil i limp mode orkar jag inte..
Jag har monterat en huvudbrytare i baljan bak då bilen står still en längre tid och blir lätt att bryta utifrån.
Det känns som problemen med turbon började då.
Ibland fanns det inget turbotryck och dagen före vår Spanienresa så blev det limp mode. Blev rätt trött. Med inrådan från Bosch så bytte jag en tryckgivare och trodde problemet var löst.
Högt och lågt tryck och det gick att återställa .
efter 10 mil så var problemet tillbaka.
Vi var på väg till Spanien.. Det blev limp mode ända till Spanska grännsen där jag förklarade för bilen att jag skulle ge bort den till en rökande Spanjor och det skulle bli en långsam död och att lacken kommer krulla sig av all rök.
Återställde allt jag hittade med icar soft när bilen gick och den fungerade de sista 6 timmarna. Rena rama sportbilen.
Väl på plats så har vi en Bosch verkstsd som konstaterade att den nya givaren var kass.
Felsökning, byte givare samt provkörning. 150€
Inget fel på turbo när de kollade den.
Några dagar senare lät turbon som om det vore raka rör. Känns som den laddar förmycket.
Larmar för högt, lågt tryck.
Åter på Bosch och inget fel hittades . Återställning felsökning gjordes men inget fel kunde identifieras. Det ingick i priset som jag betalade sist.
När jag slår på strömmen så blir det motorservice erfodras samt limp mode samma dag. Högt lågt turbotryck.
Återställer och då kan jag köra i flera dagar och sedan känns det som turbon laddar förmycket och ett förfärligt ljud från turbon. Typ bil utan grenrör.
Bilen får vila och dagen efter är allt bra i några dagar.
Jag mistänker elektriska actuatorn som reglerar turbon kuggar över för att sedan hamna rätt .
Kan det vara att jag bryter spänningen och motorn tappar minne?
Jag tänkte ta med delar ner nästa gång då utbudet är begränsat i Spanien.
Har ni några funderingar på vad det kan vara och vilka delar jag ska köpa med mig.
Bilen ska köras tillbaka till Sverige i juli och 320 mil i limp mode orkar jag inte..