Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mazzokie
Hej , jag har en V70 2,4D 2010 med keyless entry.
Har märkt det sista att upplåsningsmomentet när man drar i handtaget sker längre ut än var det har varit dom första 5 åren.( bilen används inte dagligen , min fru kör den ett par gånger i veckan och jag kör den ibland)
Imorse öppnade min fru dörren för sista gången , nu går den bara öppna dörren inifrån, vi har kört från Jönköping till Blekinge idag med stopp så dörren har varit tillräckligt varm så inget fastfrys mao.
Det går att dra i handtaget hela vägen ut, utan någon respons alls, inget motstånd.
Det var kallt imorse, -8
Jag är rätt säker på att något i mekanismen/plasthakar/plasthake har gått av som ska dra den korta vajern för att öppna.
Jag är ute efter att lägga minimalt med tid och pengar på detta.
Jag tittar nu på bildelsbasen på handtag med handtagsmekanismen för V70 09-11 som inte har keyless entry, passar det?
Det sitter en knapp på handtaget som inte finns på vanligt handtag, hur påverkar detta?
Kan det vara så att handtaget har klarat sig och att jag kan använda handtagsmekanismen från ett vanligt handtag till mitt keyless entry handtag?

Mvh Michael Stillesjö
av Mazzokie
Har hittat ett svart keyless entry handtag med mekanism och kabel från 09 på bildelsbasen.
Hur meckigt är det att byta över min nuvarande låskista som är till för om batteriet är dött?
Tror jag struntar i att byta låskista, den dagen den sorgen.
Det sitter en kontakt från handtaget med sex stift.
Är det bara plugga in det i min V70 och kommer då centralåset och keyless entry att fungera?
AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]