Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bageera
Åter detta fel, byt givare vid kopplingspedale,. byt thermostat, ändå går bilen som en potta skit.
Kan dessa fel rätta till sig om man nollar felen?
Har även byt vevaxelgivare.
Går bludrigt på tomgång, pendlar mellan 750-1200 varv, hängig vid gaspådrag.
Och i displayen står ,Motorsystem service erfodras.
Har funderingar om att gasspjället kanske behöver ses över?
Är en volvo v70, 2,4L 140Hp -04
Användarvisningsbild
av Hilmer
Eftersom det finns problem och att det finns servicemeddelande i displayen så finns det även felkoder, se till att få läst ut dessa först. Då har man åtminstone nåt att gå efter i sin felsökning eller ifall man ska fråga om hjälp, att byta delar på måfå som redan skrivits kan bli en dyr och onödig historia.
Felkoder kan absolut sätta käppar i hjulet även om fel är avhjälpt, det beror lite på vad det handlar om.
Utan att ha mer info så lägger jag dock min röst på gasspjället.
av bageera
Har nu fått bort alla meddelanden i displayen, men motorlampan lysser och bilen går skitkasst på tomgång, gasar man till så bludrar den innan den kommer igång.
Något tips på vad man kan göra rent gasspjället med?
Användarvisningsbild
av Greffel
Vida kommer ge dig bra tips :)
av bageera
Hej igen alla, då var det dax för info.
Bilen startar nästan som en klocka nu mer, fått släkt motorlampa men istället fått srs-airbag som lyser, men det ska väl ändå kunna ordnas.
Tänkte provkört bilen efter att den stått i 6 mån, hahaha trodde jag, bromsarna har låst sig, troligtvis handbromsen.
Går det att knacka loss det tro?
av bageera
Då var det fort sättning, nytt batteri, fixat bromsar och ny inköpt obd läsare för volvo.
läkt alla fel men bilen vill inte starta, känns som den vill komma med icke sa nicke.
Vevaxelgivare är byt 2 gånger, vad är det för fel, tänkte koppla ur luftmassemängds mätaren imorgon och prova.
HJÄLP

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]