Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CANBus
2 papp cirka!
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
CANBus skrev:2 papp cirka!

Tack för hjälpen Canbus!! :)
Användarvisningsbild
av lovgardet
Jag var i kontakt med Bilia Sisjön..å fick ett pris på 3200:- :cry: ....för fjärren å programering....hua....kör ett tag till med en fjärris bara.... 8)
av Volvo_S60
Köpte en till till min V70-04 på Bilia för en månad sedan. Omkodning av befintlig nyckel samt en extra nyckel. Det var inte samma nyckel utan "stilettnyckeln", men det gick på lite över 2000kr.
Användarvisningsbild
av greeeken
Ja s'ndarna kan du får för 8 dollar
Sen va de kostar att programera vet ja ej.
av CANBus
ja, det går inte att programmera en begagnad fjärrdel utan tilhörande kod(som aldrig följer med endå).
så 8 dollar är ganska dyrt för en sak man inte kan använda.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
lovgardet skrev:Jag var i kontakt med Bilia Sisjön..å fick ett pris på 3200:- :cry: ....för fjärren å programering....hua....kör ett tag till med en fjärris bara.... 8)
3200 !?! f-n vad snordyrt! En dryg tusing till så får man ett tre krets Foxguard imobilizer larm. No way in hell at jag pröjsar 3200 surt förvärvade kr på en nyckel & larmfjärr.
Användarvisningsbild
av Loner
Nyckeldelen kostar runt 800, 300 spänn för programmering, vad själva fjärren kostar vet jag inte :(

Men om du skall ha ny så skaffa en KIR, (sk stilettnyckel)

Vad har hänt med dina andra nycklar och din andra fjärr då?

/L
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Loner skrev:Nyckeldelen kostar runt 800, 300 spänn för programmering, vad själva fjärren kostar vet jag inte :(

Men om du skall ha ny så skaffa en KIR, (sk stilettnyckel)

Vad har hänt med dina andra nycklar och din andra fjärr då?

/L

Ok, då blir det kanske inte så j-a dyrt i alla fall....om nu bara själva nyckeln kostar en dryg tusing. Kollade i byrålådan för säkerhetsskull & märkte att jag har en xtra nyckel, men inte en andra fjärr.

Så, nu behöver jag ta reda på vad en sk KIR kostar.... kan man ha en KIR & en gammal larmfjärr? eller fungerar det så att jag måste beställa 2st KIR ? ...... Hajjar inte riktigt hur detta fungerar :???:

Har faktiskt två st nycklar, larmfjärren fick tyvärr (när jag låg & sov) fungera som tandköttsstimulant åt hunden :cry: . nyckeln klarade sig i alla fall. :wink:

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]