Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 -05 som takluckan inte fungerar på.... Jag har läst ut felkoder och får bland annat fram att glaskrossen har löst ut (en av dessa små "ploppar" satt också löst) och jag har också fått felkod på sirenen (klassiskt) och allt detta verkar göra så jag inte kan använda takluckan, Så min fundering är om jag programmerar bort larmet helt via VIDA (på en verkstad) kommer takluckan då att fungera i och med att larmet försvinner? det hade varit jäkligt smidigt då jag inte behöver larmet och det skulle kosta ca 250kr för omprogrammeringen.

Sedan tänkte jag, när jag ändå har bilen uppkopplad till VIDA ställa in lite andra funktioner. Det jag vet man kan göra är bland annat att ställa om stolsvärmen så den grillar på lite mer, men finns det mer funktioner som man kan passa på att få omprogrammerat?
Jag tänker tex om man kan få så att alla fönster och taklucka öppnas/stängs om man trycker några gånger på fjärrkontrollen?
Finns det andra funktioner som man skulle kunna passa på att fixa till? :P
Så vitt jag vet så måste man "Köpa programvara" som volvo kallar det för att ändra sådana parametrarna.
Sen är det oklart om man bara ändrar bitar i konfigurationen eller om det verkligen är ny programvara.

Det är alltså inget som man bara kan slå av eller på i vida utan betalning.
Som sagt så skulle det kosta 250kr att omprogrammera det så priset var inte det jag var ute efter utan om nån vet om takluckan borde kunna fungera om man avaktiverar larmet (i och med att det verkar vara glaskrossen och/eller sirenen som felar som då gör så luckan inte fungerar) eller måste man ändå fixa till sirenen?

Tar dom alltså betalt även för att ändra stolsvärmen osv? det jag tänker är om jag ändå betalar och är "inne" i vida så borde man väl kunna ändra lite olika saker i samma vända? :P
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]