Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hittade ingen befintlig tråd som matchade mitt problem.

Jag har nyligen köpt en Volvo V70 2.4 170hk, när man har kört i 20 - 30 minuter och motorn är varm så uppstår ett skrikande och visslande ljud. Ljudet tycks försvinna efter ca 1500 - 2000 varv och låter inte alltid. Jag vill inte spendera mer pengar på felsökningar då det alltid tenderar att vara tyst just när någon ska lyssna.

Jag har haft bilen på felsökning där man konstaterade att en slang till vevhusventilationen vad av samt att oljefällan var igensatt, detta byttes och bilen går visserligen bättre efter det men missljudet är kvar.

Det är svårt att lokalisera exakt vart dem kommer ifrån, men det känns som att det låter under insugsgrenröret till vänster emot multiremmen. Jag har provat att spraya lite vatten på multiremmen samt rullarna när det skriker men utan något direkt resultat.

Någon som känner igen detta? Lägger med en länk till ett videoklipp där man hör ljudet.

Tacksam för tips 🙂

Om oljetryckslampan är släckt och givare[…]

Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]