Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Viken_69
Är det någon som vet om det går att få tag på någon lista där det står med vilken utrustning en bil (v70 -05) levererades.

Beg-broschyr med utrustningsnivåer finns ju på volvocars.se men om man vill veta exakt med vilken utrustning bilen levererades.
av matzen10
Viken_69 skrev:Är det någon som vet om det går att få tag på någon lista där det står med vilken utrustning en bil (v70 -05) levererades.

Beg-broschyr med utrustningsnivåer finns ju på volvocars.se men om man vill veta exakt med vilken utrustning bilen levererades.
Då får du vända dig till volvoåterförsäljare för detaljspecifikation. Men jag vet inte om de lämnar ut uppgifter om de inte har den bilen "innanför väggarna"?! Om en volvohandlare säljer den bilen du efterfrågar så kan du dock få reda på det genom att fråga säljaren eller chefen på servicesidan!

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag kan informera om att jag frågade samma sak, och handlaren jag köpte bilen hos (Rejmes i Örebro) Fixade ursprungsbeställningen till mig ,bara man frågar snällt. Men fin kundvård som jag värdesätter :lol:

Samtidigt ger det mig den sista pusselbiten för att ha ett samlat material på bilens historik från leverans vilket även kommande ägare har nytta av.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Jag mailade helt enkelt på den länken på volvos hemsida som numera är väl gömd under http://www.volvocars.se/footer/contact/ och som leder till frågor om nya bilar med reg.nr på den bil jag var intresserad av och fick en komplett lista över vad den var levererad med dagen efter från en annan avdelning.

Suverän service.
av ljungström
Jag frågade verkstaden på Rejmes i samband med en reparation om specen på min V70 -04. Tog någon minut så hade han tagit fram det i datorn.
Användarvisningsbild
av Viken_69
Är intresserad eftersom jag köpt bilen för ett tag sedan och ska få sommarhjulen levererade.

Enligt firman som sålt bilen är dom försenade eftersom däckfirman som förvarat dom slarvat bort "skruvar" eller "nitar"som ska sitta på dom, fälgarna ska va 17 tum...undrar vilka fälgar det kan vara?

men det kan ju alltid va kul att ha en lista i vilket fall.
av S60AWD2.5T
Viken_69 skrev:Är intresserad eftersom jag köpt bilen för ett tag sedan och ska få sommarhjulen levererade.

Enligt firman som sålt bilen är dom försenade eftersom däckfirman som förvarat dom slarvat bort "skruvar" eller "nitar"som ska sitta på dom, fälgarna ska va 17 tum...undrar vilka fälgar det kan vara?

men det kan ju alltid va kul att ha en lista i vilket fall.
En viss Herr Branx här på forumet har det i huvudet :roll:
Användarvisningsbild
av Viken_69
Idag dök fälgarna iallafall upp. det va 18 tum inte 17 som bilförsäljaren sade, och va antingen Nebula eller replica på Nebula. Inte riktigt min smak men jag ska definitivt inte klaga. Och dom hade monterat fyra nya Michelin Pilot Sport på dom :) . Bilförsäljaren hade lovat två nya och två bra begagnade.

Nästa gång jag har bilen på Volvo ska jag höra med dom lite snällt om det går att få en lista på utrustning från när bilen va ny iallafall, kan alltid va kul att ha.
av S60AWD2.5T
Viken_69 skrev:Idag dök fälgarna iallafall upp. det va 18 tum inte 17 som bilförsäljaren sade, och va antingen Nebula eller replica på Nebula. Inte riktigt min smak men jag ska definitivt inte klaga. Och dom hade monterat fyra nya Michelin Pilot Sport på dom :) . Bilförsäljaren hade lovat två nya och två bra begagnade.

Nästa gång jag har bilen på Volvo ska jag höra med dom lite snällt om det går att få en lista på utrustning från när bilen va ny iallafall, kan alltid va kul att ha.
Det blir väl bra. Alla orginal Nebula är 18 det finns inte 19.
Det är enkelt att se om det är orginal BBS logan finns på fälgen väl
synlig mellan två ekrar. Den saknar kopiorna. Michelin är ju inte fy skam det heller. Det var väl 235/40 som det skall vara?

Utrustningslista fixar din Volvohandlare lätt annars är det ritigt illa.
Byt i så fall åtminstånde gubbe eller handlare :wink:
Användarvisningsbild
av Viken_69
Det va 225/40 är det något problem :?:

Tror jag hade lagt märke till om det stod bbs, så antagligen är det väl kopior.

Michelin Pilot Sport är helt ok för mig.

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]