Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LillErik
Har uppstått ett nytt problem på min V70, på passagerare sidan vid mycket/kraftigt regn så bildas de vatten på gummimattan och de ”rinner” ned från bakom handsfacket. Någon som varit med om något liknande som har tips/råd hur jag ska gå till väga?
av LillErik
Finns ingen dokumentation av rutbyte, kupefiltret sitter väl någonstans? Borde finnas någon dränering där får ta och kika på det, känner inte riktigt att de är försvarbart att lägga ut 1500kr för en ny ruta som en chansning i nuläget.
av Libbe
Det kan jag förstå!

Allt dokumenteras inte heller. Kanske tidigare ägare gjort jobbet själv? Eller lämnat bort jobbet utan kvitto? Då finns ju inga Dokument...............
Fläkt intaget sitter under plasten vid torkararmarna.

"Rinner" det även när du tvättar bilen?
av LillErik
Har inte hunnit tvätta bilen ännu….bara haft den 1 månad och varit så mycket med den som behövde fixas. Ska ta och undersöka saken vidare så fort jag får en stund över. Vattnet kommer inte med en gång utan de måste regna MYCKET i minst 30 minuter innan vattnet börjar ta sig in i kupén.
av CharlotteL
Vi har precis samma problem på vår V70 från 2004 som vi haft sedan 2008 utan läckage. Rinner in vatten genom fläkten (tror vi). Ingen taklucka. Vi har tätat intaget till kupéfläkten med silikon och det hjälpte inte. Nu har vi satt tejp i nederkant på framrutan och då har det minskat. Dräneringen bredvid luftintaget är inte igensatt (det finns väl ingen dräneringsslang som kan vara igensatt om man inte har taklucka?). Ska felsöka i helgen...

Charlotte
av ulfs
Bruka samlas mycket löv och skräp vid torkarmekanismen. Sätter lätt stopp i dräneringarna. Dammsugning och/eller tryckluft brukar hjälpa. Kondensvattnet från ac ska också ta vägen nånstans, det kan ju vara en orsak?
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]