Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne65
Gomorron!
Det är nu drygt ett år sedan jag servade bilen senast och jag väntar på att meddelandet "Dags för service" ska komma upp i displayen på vänster sida men det har den inte gjort. Kan det ha nåt att göra med att jag bytte batteri i vintras och att bilen "glömt bort" senaste servicen och att meddelandet istället kommer upp efter X (1500?) antal mil?
V70N 2007
Mvh Janne
Det var flera år sedan jag såg något nytt meddelande om dags för service på instrumentpanelen, om jag kommer ihåg rätt så har jag jag inte sett något nytt meddelande om service sedan år 2018.
V70 2005, 140 hk bensin.
Jag har plockat bort startbatteriet flera gånger per år för att ladda upp det inomhus.

Vänliga hälsningar
Råraksätaren
av SubMarine
Högst tveksam att den skulle glömma bort servicepåminnelsen bara för att man kopplade loss batteriet. På en 07a är det väl 3000 mils intervall, eller x år och y motortimmar. Vet inte hur det är med åren eller motortimmarna.
av Bror1777
Jag har också alltid undrat det. Har inhe fått nått sånt på 2,5 år och 4.500 mil v70 2007 170hk automat

Men Byter olja var 6:e månad

Känner den av kvalitén på oljan eller nått ?
av MickeM
Ingen bil känner av oljekvaliteten i egentlig mening. Det är andra parametrar.

Det är möjligt att servicepåminnelsen går att ta bort om man ber Volvo.
Användarvisningsbild
av Janne65
Tack för alla svar!
Är det inte alltid service antingen efter 1 år eller X antal mil, beroende på vad som kommer först? Om man nu ska hålla rekommendationerna alltså. Jag kör inte så mycket så jag kommer inte upp i 3000 mil per år...

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o