Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoR+s60
Hej alla.

Har precis bytt backspeglar på pappas S60 -01.
backspeglarna jag satte på kommer från -07 och har blinkers,infällbar och markbelysning.
Man behöver ej dra om några kablar eller löda.
Och ABSOLUT inget brinner.
Har också bytt på min s60 men då är det andra speglar och inte -07 och utan problem.
Styrningen funkade PERFEKT på både vänster och höger spegel.
Var nere på volvo och för att få resten av funktionerna att funka då var det bara ny mjukvara 600 spänn.
Är det någon som vill ha i bild hur man gör så kan jag gärna skicka på din mail
:D :D :D
1100 ville killen på volvo ha för samma arbete, jag gjorde det själv på 15 minuter.

Mvh.
av Tech
Vad e de frågan om????

Är det skillnad på bil och bil, eller e de folk som inte vet vad de pratar om =o))))

Då kanske man törs mickla lite iaf...
av grabb85
volvoR+s60 skrev:Hej alla.

backspeglarna jag satte på kommer från -07 och har blinkers,infällbar och markbelysning.
Har också bytt på min s60 men då är det andra speglar och inte -07 och utan problem.
Var nere på volvo och för att få resten av funktionerna att funka då var det bara ny mjukvara 600 spänn.
1100 ville killen på volvo ha för samma arbete, jag gjorde det själv på 15 minuter.

Mvh.
vänta nu, så du säger att om man skaffar ett par från en 07a och monterar på en äldre bil så behövs bara programvara för att få igång blinkers och allt ihop? men vad händer med den gamla blinkersen i framskärmen?
Användarvisningsbild
av ER
grabb85 skrev:

Mvh.
vänta nu, så du säger att om man skaffar ett par från en 07a och monterar på en äldre bil så behövs bara programvara för att få igång blinkers och allt ihop? men vad händer med den gamla blinkersen i framskärmen?
Skall finnas lister utan hål till skärmarna för att slippa EPA-utseendet med dubbla blinkers. Dock är det inget man bara får hux flux då signalen saknas i spegeln utan kabelmod. Litar mer på dom som gjort detta och även byggt om sina 01-02 bilar till modell 07 när dom säger att kablar måste skiftas för rätt funktion.
Detta var det fösta och enda exemplet på äkta bolt-on jag hör talas om när det gäller att få ut en signal som inte existerar.
av volvoR+s60
ER skrev:
grabb85 skrev:

Mvh.
Skall finnas lister utan hål till skärmarna för att slippa EPA-utseendet med dubbla blinkers. Dock är det inget man bara får hux flux då signalen saknas i spegeln utan kabelmod. Litar mer på dom som gjort detta och även byggt om sina 01-02 bilar till modell 07 när dom säger att kablar måste skiftas för rätt funktion.
Detta var det fösta och enda exemplet på äkta bolt-on jag hör talas om när det gäller att få ut en signal som inte existerar.

jajaj men enligt volvo killen så var det programvara bara, men kan dra kabeln från sidblinkersen till spegeln.
Och byggde med min kusin som jobbar på torslanda.
Pappas bil ser nu ut som en 07 både inne och utanför.
så om du inte litar på mig att det funkar så är det ju upp till dig.
av Tech
Finns det ingen Volvo mek här,,, borde ju absolut veta vad som måste göras för att saker ska funka?

Men jag kan ju säga att det såg ju jävligt enkelt ut på de bilder som volvoR+s60 har skickat.

Nästan så enkelt att det vore värt att chansa =o))
av volvoR+s60
Tech skrev:Finns det ingen Volvo mek här,,, borde ju absolut veta vad som måste göras för att saker ska funka?

Men jag kan ju säga att det såg ju jävligt enkelt ut på de bilder som volvoR+s60 har skickat.

Nästan så enkelt att det vore värt att chansa =o))
Jo han carman är väl det.
av CANBus
ja men han skriver ju om att han monterat gamla speglar, och inte 07-
dvs utan blinkers, ja där skulle jag bli asförvånad om det skulle bil fel..dom passar ju "rakt på" , inga "tråkigheter" här inte.

Däremot så behöver man verkligen löda om 07- speglarna för att få dem att fungera normalt, vill man åka med felaktiga spegelfunktioner så är det bara montera dom och köra..
Användarvisningsbild
av ER
volvoR+s60 skrev:
ER skrev:
grabb85 skrev: vänta nu, så du säger att om man skaffar ett par från en 07a och monterar på en äldre bil så behövs bara programvara för att få igång blinkers och allt ihop? men vad händer med den gamla blinkersen i framskärmen?

jajaj men enligt volvo killen så var det programvara bara, men kan dra kabeln från sidblinkersen till spegeln.
Och byggde med min kusin som jobbar på torslanda.
Pappas bil ser nu ut som en 07 både inne och utanför.
så om du inte litar på mig att det funkar så är det ju upp till dig.
Litar mer på Reddiz från svxc som genom sitt ombygge av en XC70 01 till XC70 07 in som utvändigt i stort sett helt förutom nummerskyltbyte bevisat att det inte stämmer det du säger pga annat can-system på dom nyare. Fast om din far byggt om till nya så har han väl bytt till dom nya spakarna med aluinlägg och HU-650 samt rattkontrollersa med aluinlägg också då för utan dessa är det inte ombyggt? Nåt som inte går med spakar/kontrollers annat än att strippa dom helt och byta elektroniken i dom till den gammla men i nya dressen.
Sen är det konstigt hur programvara kan lösa problemet med avsaknad av kablar i kontaktdon på äldre bilar för just blikersen.
Tror på dig så pass att det är möjligt att byta rent fysiskt vilket flera redan bevisat men inte att få vettiga funktionerna och inte utan en massa extrajobb, inte minst med högtrycksspolningen till strålisarna och inredning samt skifta elkomponenter i spakar och övrigt nödvändigt så dom fungerar i äldre bilar.
av volvoR+s60
CANBus skrev:ja men han skriver ju om att han monterat gamla speglar, och inte 07-
dvs utan blinkers, ja där skulle jag bli asförvånad om det skulle bil fel..dom passar ju "rakt på" , inga "tråkigheter" här inte.

Däremot så behöver man verkligen löda om 07- speglarna för att få dem att fungera normalt, vill man åka med felaktiga spegelfunktioner så är det bara montera dom och köra..
Vaaa vadå löda?? Hur menar du, jag har bytt på två bilar funkar absolut helt normalt.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?