Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Har kollat upp att en optimering skulle ge min T6:a 321hk. Om man tar det ett steg till utan byte av turbo m.m kan jag tänka mig att det går att klämma ur mer. Spridare är ju en ganska enkel operation så dom får bytas i tipsen om vad man kan klämma ur min T6:a.
S80 T6 / 99

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Frågan är vad växellådan håller för...
Har för mig att den är en svag punkt på T6.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Beror ju på vad det får kosta? Men avgassystem och intercooler är ju på ganska givna punkter på listan. Bor man så att man enkelt kan tanka E85 så ger ju det möjligheter med stora spridare och anpassad mjukvara.
Användarvisningsbild
av frasse4
Automaten på T6an klarade ju knappt av originaleffekten så jag skulle vara försiktig att trimma en sådan.

Sent from my XQ-AS52 using Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Ofan.

Kan man skicka i nån starkare som håller. Till ett rimligt pris. Sätter man igång så kanske man fortsätter uppgradera.

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Om budgeten är liten så skulle jag stanna vid optimering. För sedan börjar det gå åt pengar i en klart hög takt.

Lådan går att bygga om så den tål bra med effekt, men det kostar ju en 15-20.000 sägs det.
av Libbe
GLIZ skrev:Har kollat upp att en optimering skulle ge min T6:a 321hk. Om man tar det ett steg till utan byte av turbo m.m kan jag tänka mig att det går att klämma ur mer. Spridare är ju en ganska enkel operation så dom får bytas i tipsen om vad man kan klämma ur min T6:a.
S80 T6 / 99

320Hp* Är väl "Maxat" innan Drivaxlarna börjar bli sköra! :-)

Användarvisningsbild
av GLIZ
Libbe skrev:
GLIZ skrev:Har kollat upp att en optimering skulle ge min T6:a 321hk. Om man tar det ett steg till utan byte av turbo m.m kan jag tänka mig att det går att klämma ur mer. Spridare är ju en ganska enkel operation så dom får bytas i tipsen om vad man kan klämma ur min T6:a.
S80 T6 / 99

320Hp* Är väl "Maxat" innan Drivaxlarna börjar bli sköra! :-)

Då kanske man ska ta det lungt innan man har vunnit en mindre förmögenhet så man kan uppgradera allt i ett svep och nöja sig med en optimering när ordinarie ekonomi tillåter.

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]