Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gissar att detta egentligen är en viktig del. Rostskydd? Hursomhelst, hänger och dallrar och bör väl på sikt byta ut hela. Men funkar det månne att skära av denna tillsvidare för att slippa ljudet? (V70 2003 2.4T)
Bilagor
IMG_9354.jpeg
IMG_9354.jpeg (234.22 KiB) Visad 1083 gånger
Pallbockar kan också välta rätt lätt om man vänder dem fel. Tro mig, jag har lyckats med det :-/ Tryggast är faktiskt att köra upp hjulen på klossar..
malajo skrev: tis 29 jun 2021, 15:00 Hur vänder man en pallbock fel?
Sätter man triangeln uppåt då eller?
Nejdå. Stödytan mot den sidan som har två ben är nästan obefintlig och det behövs knappt någon sidkraft för att den ska välta. Jag hade satt pallbock på ena sidan under bakaxeln på min Peugeot 205 och lyfte med originaldomkraften på andra sidan. Domkraften gav tillräckligt med horisontell sidkraft för att pallbocken skulle vippa!

Har man ställt två pallbockar under t.ex. bakaxeln så ska "fotavtrycken" vara i 180 grader motsatt riktning, då försvinner problemet. Typ så här < >. Men det är inte många som vet..
Men med en ensam pallbock blir man förstås inte av med problemet hur man än gör.
Kontorsstolar med fyra hjul är numera förbjudna på arbetsplatser pga att de anses välta för lätt. Det ska vara fem hjul..
Men trebenta pallbockar anses okej trots att de välter hur lätt som helst, märkligt :-/
Det dyker faktiskt upp fyrbenta pallbockar när man googlar, kanske såna man ska ha :-)
pallbock2.jpg
pallbock2.jpg (15.97 KiB) Visad 924 gånger
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Laddning av recharge

Hej. Använder ”nya” bilen * gans[…]

Den har antingen stått utomhus eller i ett f[…]

Värmepaket 940

Jo skulle väl använt sökmotorn, det[…]

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]