Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ToTTe24 skrev:Asså kärvt men kan testa smörja länkarna kanske hjälper har gjort d förut.

1ans växel måste man jobba in lite bara men kan ha å göra med kopplingen också den har en felkod atm

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Problem med att få i växlar kan definitivt vara kopplingen om den inte trycks ut ordentligt. Får du samma fenomen om du har motorn avstängd och växlar lite utan att trycka ned kopplingen?
ToTTe24 skrev: mån 21 jun 2021, 19:10 kan ha å göra med kopplingen också den har en felkod atm
Vad har du fått för felkod rörande kopplingen?

Mig veterligen finns ingen övervakning om dess ingrepp som tex dubbelkopplingsautomater har.

Är den om kopplingens lägesgivare har den bara som uppgift att bryta farthållaren och ev ge klarttecken föe startmotoringrepp.
(Minns inte om dom hade den sista)

Men utöver kopplingen kan problemet vara i vireöverföringen mellan spak och låda också
Tror ja hitta felet själva staget under damasken till växelspaken är ihoptejpat med 2 st eltejparullar typ, herregud vad mycket tejp, nån rakelmakare som haft bilen verkar det som, någon som vet vart man kan hitta nytt sånt? Som är till vänster om växelspaken under konsollen och damasken utanpå?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&a[…]

Den stora annons-tråden

BMW -06:a i nyskick, endast 100mil, 7-vxl manuell […]

Hjälpfjäder till koppling

Beställde en ny fjäder igår p&arin[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det hade[…]