Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Har en liten fråga till ni som vet , min svåger va in med sin bil på 3000 mila servsen för två veckor sedan,efter det blir framfälgarna svarta av bromsbeläggs damm på bara ca 10 mils körning på båda sidor, min fråga är har volvo kanske bytt dessa belägg på något garanti jobb fans inte upptaget på fakturan ,man kan ju skruva loss fälgarna o titta de går ju också, tänkte kanske att något papper kanske hade kommit ut från Volvo till vekstäderna om att byta dessa på denna service
Användarvisningsbild
av camaro69
Det var en lång mening. :wink:

Varför inte ställa frågan till verkstaden? Vad som blivit gjort under servicen?
Svågern din betalar ju för service.
Då ingår det i servicen att få service med vad som är utfört vid servicen. :wink:

Skulle inte i min vildaste fantasi drömma om att man från Volvoverkstaden, skulle skänka bort en sats bromsklossar inkl byte utan redovisning till kund och HK.

:D
Användarvisningsbild
av Janne3
Ja menar inte att volvo bjudit på klossarna utan att de haft någt problem med dessa och tex att deras under levrantörer fått sått för detta ,men vi får väl lossa ett hjul o kolla, Men du camaro69 varför blir dom så svarta nu då. Är dom byt har ju vi svaret , de har ju stängt nu i påsk på verkstan
Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]