Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HondaMicke
Hej på er. Grabben har en A-traktor byggd på en v70n d5 -02. Problemet vi har med den är att den tömmer batteriet. Men bara ibland. Stundtals kan han använda den flera veckor utan problem å ibland kan den tömma batteriet på bara några timmar. Generatorn laddar som den skall och batteriet är nytt. Har även provat med andra batterier med samma resultat. När jag kablade igång den senast så dog min bil och kablarna blev varma. Hade tyvärr inte möjlighet att mäta upp tjyvströmmar då. Jag startade upp min bil igen och gjorde ett nytt försök. Då startade den direkt och gick felfritt i 5 dagar tills nu på morgonen. Nu var den åter helt död.
Någon som har någon idé?
av HondaMicke
Jag har en teori men jag vet inte om den kan stämma. Kan det vara som så att antingen startmotorn eller generatorn kan hänga sig på något vis och således tömma batteriet för att det när batteriet sedan är tomt "släppa" den kortslutningen?

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]