Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VS60
Hej tänker rengöra gasspjäll under helgen och passar på att fråga vad köper man packning någonstans, finns det att köpa på mekonomen, eller måste man åka ner till :arrow: Bilia?
Sen hur hård ska man skruva tillbaka bultar?
Användarvisningsbild
av #27
Köp du en packning på bilia du..
Du ska dra bultarna med 10nm (lite lagom)...
av Kena
Du behöver inte ta loss spjället för rengörning. Ta bara en bomullstrasa och tex. avfettning och pilla med förförarfingrarna. Akta bara så du inte skär dej, trotteln är ganska vass.
Användarvisningsbild
av VS60
Jag får tacka för hjälpen…
Gick förbi Bilia och köpte packning kostade bara 18 kr, jag väntade mig att han kommer att säga 200 kr eller liknade pris. Få se hur svårt eller lätt det kommer att bli…
av Kena
Jo det är lite Ikea över Volvo, de säljer inte dyra saker men många.
Användarvisningsbild
av CarMan
det här med förutfattade meningar är lite skoj. alltid lika kul när nån har köpt bromsklodsar till sin 740 på den lokala allbilsdels butiken & sen kommer för bi på "volvo" för att köpa monterings satsen som dom inte har där. rätt ofta kollar folk inte fören då vad orinal klossarna kostar & dom ser rätt långa ut i ansiktet, när dom märker att orginalet är billigare...
av Kena
Där håller jag för engångsskull med dej. Köper man orginal följer oftast allt med. Tex. följde bälg och klammer med inre styrled till V70:n. Men varför ska man behöva byta sånnt efter 10000 mil???? det är inte rimligt varesej det står nått på tyska eller svenska på koffertluckan. Kvaliteten på sånna grejjer har ju blivit så mkt sämre på senare år, varför???
Användarvisningsbild
av forbo
Till 7/900 serien så är ju Volvo ibland någon krona billigare än tex mekonomen, annars ligger dom rätt så lika i pris.

Kanske är lika till nyare Volvo med?
av *pettson*
CarMan skrev:det här med förutfattade meningar är lite skoj. alltid lika kul när nån har köpt bromsklodsar till sin 740 på den lokala allbilsdels butiken & sen kommer för bi på "volvo" för att köpa monterings satsen som dom inte har där. rätt ofta kollar folk inte fören då vad orinal klossarna kostar & dom ser rätt långa ut i ansiktet, när dom märker att orginalet är billigare...
ja absolut som drivknutar till 850 turbo där man får köpa hel drivaxel för 4200kr?.
Där drivknuten finns att köpa lös på andra butiker för 1800kr.. :idea:

Volvos lista på billigare blir allt kortare..
av cme
Saker som det är konkurrens på ligger rätt i pris men hur är det med de andra delarna? Marginalerna är skapligt höga där...

List för tätning av motorhuven (0.7m, liknar en fönsterlist) 319:-! Inköpspris på denna är några kronor resten är OH och vinst.

cme
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]