- mån 02 apr 2007, 21:56
Hej på er Volvo-nördar...
:D
Har som sagt nyligt blivit ägare till en helt fantastisk V70 2.4T jub.modell -02....är grymt nöjd...
Men...köpte den med ev. trasig låskista...och det skulle/skall den förre ägaren stå för...dvs reparationen så det är ok igen.
Väldigt ärlig snubbe...
Så jag for glatt imorse till Bilia i Nacka och frågade om det ev. fanns tid för en koll på mitt irriterande problem.
Problemet?
Jo, vid kallare väderlek så är förardörren inte riktigt me i matchen...den öppnar sig inte. Låspinnen går inte upp...och det knäpper liksom i dörren...låter som från själva manöverdosan. Knäppande ljud. Relä?
Vad beror detta på?
På Bilia's kundmottagn. så sa hon att det lät som låskistan som var dålig.
Byte av denna inkl. jobb skulle gå lös på ca 4200:- !!!!!
Helt sinnessjukt.....Har man nån garanti för att det BARA stannar där ekonomiskt???
Vill ju inte direkt prova mig fram....vill veta att detta löser problet..
Någon???
/ Andreas,Nacka
:D
Har som sagt nyligt blivit ägare till en helt fantastisk V70 2.4T jub.modell -02....är grymt nöjd...
Men...köpte den med ev. trasig låskista...och det skulle/skall den förre ägaren stå för...dvs reparationen så det är ok igen.
Väldigt ärlig snubbe...
Så jag for glatt imorse till Bilia i Nacka och frågade om det ev. fanns tid för en koll på mitt irriterande problem.
Problemet?
Jo, vid kallare väderlek så är förardörren inte riktigt me i matchen...den öppnar sig inte. Låspinnen går inte upp...och det knäpper liksom i dörren...låter som från själva manöverdosan. Knäppande ljud. Relä?
Vad beror detta på?
På Bilia's kundmottagn. så sa hon att det lät som låskistan som var dålig.
Byte av denna inkl. jobb skulle gå lös på ca 4200:- !!!!!

Helt sinnessjukt.....Har man nån garanti för att det BARA stannar där ekonomiskt???
Vill ju inte direkt prova mig fram....vill veta att detta löser problet..
Någon???
/ Andreas,Nacka