- mån 04 jan 2021, 22:08
Tjena, jag har en v70 från 05 med RTI. Navigation finns men inte TV. Jag skulle vilja ha en lösning på att få in en backkamera som går via RTI skärmen. När man lägger i backen ska kamerabilden visas och sen när man lägger ur backen ska det återgå till navigationen. Har sökt ihjäl mig men har inte blivit mycket klokare. Har lyckats läst mig till att om man har TV och ändå inte använder den så kan man koppla kamerans bildsignal på TVs bildsignal och på så sätt få kameran när man väljer TV på RTI.
En sak jag tänkte på var ett det borde gå en bildsignal från CD-växlaren bak fram till RTI. Om man då kanske kan få till någon automatisk switch, så när man lägger i backen och kameran börjar skicka signal bryter den navigationsbilden?
Tänker att det måste finns någon som lyckats gjort detta innan och får isåfall väldigt gärna dela med sig eller om någon annan har något förslag man kan kolla upp!
En sak jag tänkte på var ett det borde gå en bildsignal från CD-växlaren bak fram till RTI. Om man då kanske kan få till någon automatisk switch, så när man lägger i backen och kameran börjar skicka signal bryter den navigationsbilden?
Tänker att det måste finns någon som lyckats gjort detta innan och får isåfall väldigt gärna dela med sig eller om någon annan har något förslag man kan kolla upp!
- By valln