Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har precis köpt en Bi-fuel som är pluggad angående gasen. Körs bara på bensin.
Petrolknappen är intryckt (dioden lyser).
Tankmätaren fungerar inte alls. Lampan lyser och mätaren visar tom tank.
VIDA visar inget om detta!

Ni som har Bi-fuel. Vad betyder meddelandet som man kan rulla fram med vänster spak? Bensin MIN MAX eller nåt sånt.
Gasen är som sagt pluggad hos Volvo, men inte omreggad än. Är det bara att ringa och boka? Vad kostar en sån omreggning?
Tank mätarna till höger är gasmätare,den till vänster med fyrkanter mäter bensin,du måste ha ett intyg att gasen är borttagen,sen är det bara att göra en regbesiktning,dom kommer att väga bilen också för skatten,vad det kostar att regbesiktning står väl på bilprovningens hemsida
Tack för svar! Vilken årsmodell tänker du på när det är två olika mätare? Min är -06.
Har inte varit i bilen sedan du svarade så jag har inte kollat mer noga, men fått för mig att de något äldre varianterna hade två mätare och där nämner de att bensinmätaren är digital.
Tack! Jag fattade inte att det var tankmätaren som man rullade fram. Väldigt korkad lösning, man borde ha kunnat använda samma mätare kan jag tycka.
Nu är bilen omreggad och klar.

Trist att behöva se den gula lampan som varnar för att glasmästaren är tom.

Jag monterade nu armen 'vriden 180 grader', d&arin[…]

Släcka felkod

XC90 2,5T-2003 Har bytt stereo och mycket riktigt[…]

XC60 MY27

Trist att Volvo inte stoppar i ett större bat[…]

Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]