Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svedjro
Hej, Jag har en V70N-01 som nu gått 24000mil och nu är vänster hjullager kaputt för tredje gången. Det verkar vara rena skräpet på volvos lager, nu kommer jag att köpa Biltemas lager för 599:- och byta själv.
Användarvisningsbild
av CarMan
svedjro skrev:Hej, Jag har en V70N-01 som nu gått 24000mil och nu är vänster hjullager kaputt för tredje gången. Det verkar vara rena skräpet på volvos lager, nu kommer jag att köpa Biltemas lager för 599:- och byta själv.
för 3:e gången? när byttes dom andra 2 ? det har inte varit problam med dessa på domnärmsta 5 åren !!! innan dess fans ett fabriketions fel
av cme
Min kompis hade ett framhjulslager som havererade totalt på en XC -04...
Innan hade han fått byta båda bak...
cme
av Kena
Tydligen pajjar de och Volvo verkar inte lägga ned stor möda på att fixa detta, eftersom jag inte skruvat så himskans mycket i nyare Våfflor vet jag inte riktigt hur de är konstruerade men om det går att byta bara lagren skulle jag åka in till någon som säljer SKF lager och be om ett likadant. Vet ej om det är Skf orginal men de är ju inte direkt kända för att sälja rappex.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo mina ljulager rasade efter 12000 mil
Oxå min är en 01a
av Kena
Kan väl inte vara möjligt, har inte hänt de senaste 5 åren :oops:
Användarvisningsbild
av svedjro
Hjullagret på vänster sida fram är bytt 2 ggr på Volvo och det var 2002 och 2004, men det har Volvo stått för.Det är ju möjligt att det är en drivknut som här utsliten också, det är lite svårt att veta exakt var oljudet kommer ifrån, men när det är ett hjullager så brukar det väsnas lite mer när man svänger åt ett håll men nu låter det likadant hela tiden, så det kan ju vara en drivknut. Jag skall åka till Volvo och be dom lyssna på bilen så får vi se vad dom tror. Tack för alla svar.
Användarvisningsbild
av greeeken
svedjro skrev:Hjullagret på vänster sida fram är bytt 2 ggr på Volvo och det var 2002 och 2004, men det har Volvo stått för.Det är ju möjligt att det är en drivknut som här utsliten också, det är lite svårt att veta exakt var oljudet kommer ifrån, men när det är ett hjullager så brukar det väsnas lite mer när man svänger åt ett håll men nu låter det likadant hela tiden, så det kan ju vara en drivknut. Jag skall åka till Volvo och be dom lyssna på bilen så får vi se vad dom tror. Tack för alla svar.

Tror mer på ett hjullager.
Min drivknut var trasig men det lät inte alls
av Kena
Fullt rattutslag åt någe av hållen när du kör sakta, knackande oljud=drivknut, skärande ljud trasigt hjullager.
Användarvisningsbild
av CarMan
Kena skrev:Kan väl inte vara möjligt, har inte hänt de senaste 5 åren :oops:
det var problem i början mef framhjulslager på denna modell, men den nya typen är det inge problem med!
det är givet vis inte samma sak som att 100% av bilarna aldrig komer att råka ut för ett lagerhaveri.

men det går ju inte att prata med folk på det här forumet längre...

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]