Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MoonStone
Jag har lyckats köra en sträcka på 2 mil där jag slutar där jag startade på 0.65 l/mil enligt färddatorn. Nu kör jag inte den sträckan "normalt" utan så snålt det bara går fast jag försöker följa hastighetsbegränsningarna. Dessutom nollställer jag färddatorn i en rondell där jag kör i ungefär 30 km/h flygande start.

Någon som slår mig lätt? (Bil enligt sign.)

Vilken motor du har spelar ingen roll, låga resultat är välkomna (och möjligtvis riktigt höga resultat)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MoonStone skrev:Jag har lyckats köra en sträcka på 2 mil där jag slutar där jag startade på 0.65 l/mil enligt färddatorn. Nu kör jag inte den sträckan "normalt" utan så snålt det bara går fast jag försöker följa hastighetsbegränsningarna. Dessutom nollställer jag färddatorn i en rondell där jag kör i ungefär 30 km/h flygande start.

Vilken motor du har spelar ingen roll, låga resultat är välkomna (och möjligtvis riktigt höga resultat)
Hur ska vi kunna slå dig när du inte talar om var sträckan ligger ??? Du får tala om start/mål

Det får väl bli en påskträff då i eventform. Gå vi på "färddatorn" så är 0.65 en barnlek att slå :lol:
Användarvisningsbild
av camaro69
VolvoB20

Du åker ju oljebrännare. Så det är fusk. :wink:

:D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
camaro69 skrev:VolvoB20

Du åker ju oljebrännare. Så det är fusk. :wink:

:D
:lol: Klart det är fusk, jag har ju 0 i BENSIN förbrukning :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
MoonStone skrev:Jag har lyckats köra en sträcka på 2 mil där jag slutar där jag startade på 0.65 l/mil enligt färddatorn. Nu kör jag inte den sträckan "normalt" utan så snålt det bara går fast jag försöker följa hastighetsbegränsningarna. Dessutom nollställer jag färddatorn i en rondell där jag kör i ungefär 30 km/h flygande start.

Har varit nere ~ dom siffrorna Gävle - Stockholm, då har farthållaren legat på hastighetsbegränsningen på 90-vägarna och strax under på 110-vägarna men inklusive genom trafiken in i Stockholm.

Men då är ju bilen i min signatur av betydligt klenare art än din.

mvh
Anders
av OrsonGbg
Min ligger på 0.87 för tillfället, det är alldeles för lågt jag måste nog gasa lite mer annars kan jag ju lika gärna köpa en Aygo...
Användarvisningsbild
av greeeken
OrsonGbg skrev:Min ligger på 0.87 för tillfället, det är alldeles för lågt jag måste nog gasa lite mer annars kan jag ju lika gärna köpa en Aygo...

Aygo?????????????????????
Låter som ordet Ägg på grekiska faktiskt
Användarvisningsbild
av samcan
greeeken skrev:
OrsonGbg skrev:Min ligger på 0.87 för tillfället, det är alldeles för lågt jag måste nog gasa lite mer annars kan jag ju lika gärna köpa en Aygo...

Aygo?????????????????????
Låter som ordet Ägg på grekiska faktiskt

han kanske menar YUGO , hehe :) , jag åkte till Bosnien för typ sådär 1 månad sen, och har märkt om man kör 100km/h så droppar den ner till cirkus 0,75L milen, men då gäller de o inte gäääsa, och duuu då kollar tyskarna snett på en kan jag sägga, 100 är småpotatis där hos dom, hehe :=) men sen har de så mkt o göra med om de e uppförsbackar och nedförsbackar då bilen inte drar als mycket, o sååå mycket som påverkar, hadde vinterdäck också blir välls sämmre bara det.

Cheers
av MoonStone
Jag bryr mig mindre om vilka sträckor ni kör. Kör Göteborg Stockholm om ni vill och skryt med låg förbrukning :)

Men nu körde jag ju extremt snålt, fast var tvungen att ta ett par korsningar (utan störande andra bilar den gången). Halva sträckan är lite backig upp och ner.

Sen misstänker jag att när man ska köra snålt så hjälper turbon till. Kan det inte vara så? Har för mig att Saab turbo drar mindre än sugmotererna. Har kört samma sträcka med min Saab 93 Turbo (200 hk) också på 0.65! (Har inte fått sålt den än :( )
Användarvisningsbild
av Loner
Har ju i en annan tråd, visad bild på färddatorn när jag tankat.. den säger 1010km till tom tank.. Motorn en 2.4T...

/L
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]