Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en S60-2004 som jag precis haft inlämnad för byte av bromsbelägg bak, alla sa att det nog var slitna bromsar som gjorde att den vibrerade.
Det har känts bättre efter det men nu när jag åkte så kändes det som om framhjulen satt löst.
Till slut stannade jag och skulle känna efter med händerna- vicka på hjulen och då känner jag att höger framhjul vibrerar plus hör ett konstigt ljud från området där hjulet sitter.
VAD kan ha hänt?
Åkte raka vägen hem och när jag parkerat hemma så kände jag på hjulen igen och tyckte då att även vänster framhjul vibrerade men inte lika kraftigt som det högra.
Kan det vara så att hjulen satt löst?

Skickat från min moto g(7) power via Tapatalk
Senast redigerad av 1 hemglass, redigerad totalt 0 gånger.
Anette62 skrev:NEJ
Ok..då finns det inte så många alternativ kvar.. jag tror mig veta vad det är. Jag hade samma på min Bild

Skickat från min moto g(7) power via Tapatalk

sicnarf skrev: lör 21 nov 2020, 16:17 Han tror sig veta, men säger inget. Lol!
Många fel som uppstår på exempelvis en volvo är rätt vanligt förekommande, det är inte bara en som har ett unikt fel 🙂.
Jag är rätt säker på vilket felet är eftersom jag hade det med, men ville försäkra mig om att det inte exempelvis var att hjulbultarna inte var lösa , men tyckte att tonen i svaren var väldigt negativa tyvärr. Tråkigt.

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]