Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Tjena,

Har tänkt byta dörrhandtag på förardörren, till modell högerstyrd S60. detta för att få bort låscylindern på dörren=snyggt!

(skulle färrlåset/dosan inte fungera av någon anledning så ringer man volvo assistans) Det är därför man köper ny bil!! mohahah CASH IS KIIIING eller en schysst bankkvinna som i mitt fall,

JA BILEN ÄR PÅ KREDIT MEN INTE FAN ÄR DE DIN MORSA SOM BETALAR LÅNET VARJE MÅNAD??? 8)

Min fråga är om någon känner till någon bra site med engelska bilskrotar kanske? vågar inte ens fråga volvohandlare om NYTT, o va de isf skulle kosta..

Visst bör det finnas krockade S60´s i England? :lol: [/b]
Användarvisningsbild
av Loner
Tja du, anting köper du ett nytt handtag hos din Volvo-ÅF, eller googlar fram nån bra bilskrot i england.

Vet inte hur det är, men på V70 kan man sätta ett nyckellås på bakluckan (krav om man har extrasäte), även S80 kan väl förses med nyckellås till bakluckan.. så S60 kanske har denna option oxå?

Volvo Assistans lär INTE bli glada på dig om du modiferat bilen...

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:Tja du, anting köper du ett nytt handtag hos din Volvo-ÅF, eller googlar fram nån bra bilskrot i england.

Vet inte hur det är, men på V70 kan man sätta ett nyckellås på bakluckan (krav om man har extrasäte), även S80 kan väl förses med nyckellås till bakluckan.. så S60 kanske har denna option oxå?

Volvo Assistans lär INTE bli glada på dig om du modiferat bilen...

/L
Men det finns ju ett nyckel lås bakluckan på s60
Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev: Men det finns ju ett nyckel lås bakluckan på s60
Dåså, inga problem, bara att se till att det funkar, vet att många gått på den niten med bakluckelåsen på 850 när dom bytt till V70 handtagen.

/L
Användarvisningsbild
av Bänktsson
Byt handtaget, det kan bli nice!

:D

Låscylinder finns ju i bakluckan och fäller baksätesryggen
gör man ju ändå från bagageutrymmet så in i bilen kommer
du alltid.
av LOTEZ
Tack för svaren.. precis.. man komer in i bilen på ett eller annat sätt så det är lugnt.. men just det här med skrot i england asså.. ni tror på goolge? ska försöka där..

ska in imorgon bitti o få nya bakskivor/klotsar på garanti.. slagits sig efter 600mil?!?! men men....

jo så ett byte blir de iaf.. bara jag ittar skrot i engl....

nån som sett sånt på en svensk S60?
Användarvisningsbild
av Peter KZ
Varför inte köpa ett handtag på en svensk skrot till vänster bakdörr?????
Dom passar.
Användarvisningsbild
av MartinS
Peter KZ skrev:Varför inte köpa ett handtag på en svensk skrot till vänster bakdörr?????
Dom passar.
Ja, eller ett nytt handtag från närmaste volvoåterförsäljare, SÅ himla dyrt kan det väl knappast vara.

/Martin
av spilloljan
MartinS skrev:
Peter KZ skrev:Varför inte köpa ett handtag på en svensk skrot till vänster bakdörr?????
Dom passar.
Ja, eller ett nytt handtag från närmaste volvoåterförsäljare, SÅ himla dyrt kan det väl knappast vara.

/Martin
Ganska precis ca 840kr kostar ett handtag, osäker på hur det är med lack då?
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]