Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superbil
Jag vill ha nya 60 tum fälgar till min v70n-01, överallt där jag har läst i tabeller och forum, detta bland annat, så kommer jag fram till att fälgarna till en 855 ska passa till min bil. Men enligt volvo så är dom olika :???: . Men när jag låtsasbeställer fälgar på nätet och fyller i 4 till en 855 och 4 till en v70 så får jag 8 identiska fälgar. Jag blir tossig på detta!!
Det är något med pressdjupet säger volvo. :evil:

Fel av mig :oops: ska naturligtvis vara 16 :roll:
Senast redigerad av 1 superbil, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Svahn
60 tum ??
Användarvisningsbild
av greeeken
60 tum?
Vad är dett aför monster.
Den vill jag se
Användarvisningsbild
av Janne3
Ja har ett par 63 tummare och ett par 45 tummare båda ekerfälgar med låg pofil Stålkord,har suttit på en gammal hästvagn 3 ekrar är ruttna men de fixar du enkelt med ett sopskaft som kapas till lämplig längd :-O)
av Daddan
Det skiljer i ET, alltså hur fälgen bygger utåt/innåt, mellan V70N och V70og/850 så det passar inte även om bultcirkel och nav är samma.

En 43 tummare är inte fel annars, men den ska sitta på väggen och visa sport!
Användarvisningsbild
av Mr H
ET går att förändra med spacers....
av Daddan
Mr H skrev:ET går att förändra med spacers....
Ja, om fälgen bygger för mycket inåt. Bygger den för mycket utåt blir det ju ännu värre.
Användarvisningsbild
av Mr H
Daddan skrev:
Mr H skrev:ET går att förändra med spacers....
Ja, om fälgen bygger för mycket inåt. Bygger den för mycket utåt blir det ju ännu värre.
Sant! Jag vet dock inte på vilket "håll" det skiljer på fälgarna tråden handlar om.
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]