Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Har det på vår V70 utpm på passagerar bak, det åker inte ned när man hissar ned fönstret.Annars är det jättebra fast det immar bakom det på vintern.
Användarvisningsbild
av CarMan
brukar kunna knarra lite & pasformen/ finichen innefrn är ju långtifrån att ha ett tonat fönster
av dali
Funkar bra på fasta rutor, mindre bra på rörliga. Har det på min V50 och är mycket nöjd, tog 5 minuter att montera, har aldrig gjort det tidigare.
Användarvisningsbild
av camaro69
Skaffa riktig solfilm i stället.

Ingen fara med bubblor och veck, bara man är noga vid monteringen.

Måste vara ett elände att inte kunna öppna rörliga rutor på ett riktigt sätt.
Känns ju inte heller bra att ha en fuktsamling mellan ruta och plastskiva.

Fukt och mögel brukar inte vara välkomna gäster. Varför köpa på sig ett problem :?:

:D
av Frigge
Jag hade det på min tidigare V70, fungerade skitbra. Jag hade inget problem med ljud från dom o elhissarna bak används inte speciellt ofta
när man har ecc. Nackdelen var att man fick ta bort dom då o då för renblåsning av döda flugor o myggor som gärna hamnade innanför.
av Kena
Kan tillägga att de inte låter nåt från mina, men jag skulle nog tejpa om jag skulle välja nu, det är liksom mer uh fritt, men färgen är snygg.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Raggz!

kolla in denna tråden:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=14865

Måste väl tillägga att på bilderna du ser efter monteringen så ser det ut som att resultatet blir gråaktigt.....detta breodde på att det var en synnerligen gråmulen dag med tillhörande moln. Det blir naturligtvis mycket mörkare än så....men, efter att ha haft proffesionellt tonade rutor på min förrförra bil så ska det erkännas att filmtoning har en mer estetisk look....så är det bara.

Det hela beror på smak, vad du vill punga ut med & ifall du vill kunna dra ner rutorna på passagerardörrarna (dett går EJ med solarplexius).

Lycka till med ditt val vad det än blir!
av dali
Har varken fukt eller ljud från mina.
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]