Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag ska lyfta och palla upp framvagnen, båda sidor, på min V70 2007 sätter jag garagedomkraften på främre originaldomkraftsfästet, med kudde emellan, och sedan pallbock på den röda cirkeln.

Att lyfta på originaldomkraftsfästet är alltid lite pyssligt, funkar det att lyfta på den gröna cirkeln? då skulle man fortfarande komma åt att sätta pallbocken på den röda samtidigt.

/Dea
lyft och pallningspunkter.jpg
lyft och pallningspunkter.jpg (65 KiB) Visad 1318 gånger
Senast redigerad av 1 dea944t, redigerad totalt 0 gånger.
Man kan lägga en tjockare plank bit typ 20 x 20 cm bakom din gröna cirkel för att lyfta. ( dvs direkt anslutning fast bakom riktining bakaxeln) Det används tex när man ska skruva loss hjälpramen och måste ta bort de tre bultarna som är på din järnbit du har fotat
Righthanddrive skrev: sön 26 jul 2020, 10:50 Man kan lägga en tjockare plank bit typ 20 x 20 cm bakom din gröna cirkel för att lyfta. ( dvs direkt anslutning fast bakom riktining bakaxeln) Det används tex när man ska skruva loss hjälpramen och måste ta bort de tre bultarna som är på din järnbit du har fotat
Går det även att lyfta direkt på den gröna cirkeln?

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]

Har du även smörjt vid "piggen"[…]