Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MartinV70
Hej,

Vet att det finns trådar om detta men tipsen där har inte löst mitt problem.

Mitt problem är på förarsidan där fönstret bara går ner ca 10cm och åker ner av sig själv vid toppen om man trycker upp nnappen helt. Har provat att rycka säkringen medan fönstret är på väg upp och sedan stänga av tändningen, sätta tillbaka säkringen o hålla kvar uppåtknappen 10-15 sek men det har inte hjälpt.

Dumt nog tyckte jag fönstret på passagerarsidan inte gick ner helt (kanske ska sticka upp 1-2cm?) Så jag provade samma sak där men då fick jag istället samma problem som på förarsidan... :bored: det känns som att den har nollställt sig till den positionen där jag ryckte säkringen, dvs halvvägs...

Någon som har nåt tips?
Senast redigerad av 1 MartinV70, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Clodwig
Hej.

Jag tror att du kör rutan på fel håll när du rycker säkringen, det kan vara därför det inte funkar. Jag fick samma sak på min V70 -02 och för mig fixade det sig med nedanstående.

Medan rutan körs i riktning ned drar man ur säkringen, förmodligen säkring 4 eller 5. När rätt säkring dras ur stannar rutan.

Sluta att köra (= släpp knappen).

Stoppa tillbaks säkringen. Nu anses DDM ha tappat sin hemposition.

Kör rutan i topp, håll kvar knappen i minst 5 sekunder.

Nu har rutan lärt sig den nya hempositionen.
av MartinV70
Tack för tips men det hjälpte inte heller. Säkring 4&5 i kupén är för helljus respektive elstol. De 2 jag hittat som och provat är 27 o 35, det ska räcka att rycka en va? Fönstret stannar ju när jag tar ut antingen 27 eller 35.
av MartinV70
Det löste sig, när jag satt tillbaka säkringen o satt på tändningen så körde jag fönstret i botten istället och sedan helt upp o höll i 10-15 sek. Högra sidan går nu ner 100% o vänstersidan gick ner lika mycket till en början men nu sticker ca 1cm upp, men det får väl duga :-D
Användarvisningsbild
av Clodwig
Grattis! Bra att det fixade sig trots mitt svammel om säkringsnummer. :-D Markera gärna tråden som LÖST så att andra forumbesökare ser att det är fixat och kan ta del av lösningen.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)