Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PetePetrol
Jag har en V70 2,5 T-04, som är i bra skick för sin ålder. Ingen rost, bra fälgar och däck. Dock har den ett oljeläckage, som kräver en dyr reparation på Mecaverkstad, med bl a nytt kamremspaket och vevhusventilation. Dock blir ju kostnaden betydligt lägre för den som är händig och kan fixa delar till bra pris.

Nu till min fråga: ska man skriva i rubriken att bilen har ett stort fel eller är det bättre att skriva det i beskrivningen lite längre ner? Annonsering handlar ju en del om psykologi och att få fram budskapet på rätt sätt.

Tänkte begära 9000 kr. Den har gått ca 31 000 mil.
av DoktorJon
Tycker du ska vara så tydlig som möjligt med det, sen hur spelar nog ingen roll. Folk brukar köpa sånt ändå. Säkert nån som snyggar till det lite lätt och säljer den vidare.
av MickeM
En V70 med dom felen och sugmotor vore osäljbar. Inte ens gratis.
En turbo går nog att sälja, men 9k, då ska den vara topp i övrigt.

Som sagt, huvudsaken det står tydligt i annonsen. Men egen erfarenhet är att få läser och FÖRSTÅR annonsen innan dom ringer.
Så för att slippa en massa onödiga samtal, skulle jag skriva defekt i överskriften.
Annars får du upprepa dig säkert 10ggr/timmen åt folk som inte är intresserade av en defekt som bara inte orkat läsa texten.
av MickeM
PetePetrol skrev: tis 16 jun 2020, 10:32 Ok, tack för svar. Nej, 9000 kr är nog för mycket. Jag får se hur jag gör
Obs att det är otroligt svårbedömt utan att veta annat om bilen än det du skrev.
En turbo går alltid att sälja.
Men vill du bli av med den relativt fort, ska du inte förvänta dig mycket pengar.
Det är inte dyra bilar ens fullt fungerande.
av Storfot
Om det inte är värre än att den är körbar så tycker jag inte du ska skriva "defekt" eller liknande direkt i rubriken. Det passar bättre om kamremmen gått av, lådan slutat driva eller liknande tycker jag. Men beskriv felet högt upp i beskrivningen med fetstil eller liknande så du slipper de som inte klara att läsa en hel text utan hellre ringer och frågar om allt.
av Storfot
En till sak, om det bara läcker lite så behöver du ju inte agera köparens advokat heller och upplysa om att reparationen är dyr och att vevhusventilationen behöver rengöras. "Läcker lite olja bakom kamremmen" räcker ju för att vara ärlig och så får köparen dra sina egna slutsatser.

Ibland så är man bra lat, jag monterade[…]

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute […]

Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.