Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crusty
Håller på fortfarande att mixtra med min baklucka som inte öppnar. Motorn rör inte sig. När jag trycker på lås knappen så får den en 12 volt signal och när jag ska öppna så kommer det en 12 volt signal. Men inget händer. Frågan är om det sitter någon brytare vid låset som bryter ifrån motorn.
eller så har motorn laggt av. ska plocka bort motorn och test köra den. Det är bara att mata den med 12 volt eller.
När jag ska ta bort den så släpper jag dom tre torxen som håller låset och sedan lyfta bort allt eller.
av AmazonKombi
Vad är det för bil ?
V70 = plastbaklucka kolla att du har riktig jordning (-kabel) :lol:
av roggama
Hej har en v70 01 och min har också låst sig,har inte krypit bak och kollat än men det är väldigt irriterande när luckan inte går att öppna.Hör av mig om jag hittar någon lösning.. :roll: :roll:
av cme
Min var helt död. Kontakten till motorn var oxiderad. Se till att den är ren och lägg lite silikonfett där så händer det inte igen.

cme
Användarvisningsbild
av #27
Kan vara c-lås motorn på själva låskistan som har hängtsig har haft 2 sådana på korttid nu...
av NCR
Min baklucka bestämde sig plötsligt för att inte öppna sig i samband med att min otålige far drog i handtaget samtidigt som jag larmade av, sedan dess så fick man putta fram det, larma på, larma av och sen gick det att öppna. Till slut ledsnade jag och lämnade in den till CMS som fick byta ut låset till ett "uppgraderat" vad nu det innebär. Men att det är en skitkonstruktion som säkert kommer att bråka med mig när garantin har gått ut, det känns ganska säkert. Tydligen nån plastbit som åker fram och spärrar handtaget och som kan bli skev om man håller i handtaget samtidigt som man låser upp. Herregud...
av roggama
Hallå igen!!! Fick krypa bak och kolla varför luckan inte gick att öppna,bröt loss plasten så jag fick ner armen,till slut hittade jag öppningsanordningen och fick upp bakluckan.Tre gula pluggar gick sönder,får köpa nya.Fick matning till motorn så jag plockade upp plastlådan som motorn satt i,sen så snurrade jag på motorn och satt tillbaks.Och innan jag satt tillbaka allt i bakluckan så provade jag att låsa och låsa upp och vips det funkade.Satt ihop allt och har fungerat sen dess..prova ni me
av mangan68
jag har samma problem med min V70 -01.
C-lås motorn verkar gå ut lite för långt ibland, och då hänger sig hela motorn. Lyckas man tvinga tillbaka motorn till rätt läge kan det fungera att öppna ett antal gånger, när jag har låset i handen. Men plötsligt så hänger den sig igen. Var på däckverkstan förra veckan. han mummlade något om att torkarmotorn till framlyset var trasig och att c-lås motorn bak då kunde få för mycket ström. Vilket kunde skapa det här problemet. Det känns inte helt otroligt att det skulle kunna vara något sånt.
Någon skrev i en annan tråd att han hade satt en möbeltass för att hindra att motorn gick för långt. Jag förstår dock inte alls var han satte den.

Är det någon som vet om det kan vara ett el fel?. Eller är det motorn som har gett upp på något sätt? Jag har dock svårt att tro att det är motorn. För den går jätte fint när den är lös.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]