Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dea944t
Efter att i ett par omgångar värmt staget och klämt ihop änden för kulan på själva virvelspjället är nu kulan ganska oval.... (den som kom på idén att ha plast mot plast i den kulleden borde straffas...)
Finns det nån repsats, eller nån lämplig kula på gängad skruv som passar?

Antar att själva virvelspjället också kan bli bra slitet, det blir lite oljedräll men finns det nån indikation på när det är dags att byta hela virvelspjället?
Bilen har gått 21000 mil och går riktigt bra med låg bränsleförbrukning.

/Dea
av m2c
Volvo har en repsats med en sprint och bricka. Kostar under hundringen. Det finns en mer avancerat repsats för cirka 700kr på ebay. Det tips som funkar hittils för mig (köpte volvos repsats, men det är så himla trångt på min modell att komma åt bakom kulan, så det får bli sista lösningen) är att vända axeln bakochfram. Peppar peppar så funkar det bra hittills. Du ska alltså ha samma ände framåt och samma ände bakåt som förut, men rotera den runt sin egen axel så du trycker på den baklänges. (Med de små plåtskallarna innåt mot kulan, istället för på utsidan av den). Kräver en hel del våld för att få på, men sen sitter den där. Detta funkade på min d5 iaf.

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]