Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spilloljan
Tjena hittade dessa på annons, är det någon som vet hur pass möjligt det är att montera dessa? På volvo sa de: "Nej man måste byta hela handtagsenheten i så fall!".'

Bild

Någon som haft isär och lyckats??
Användarvisningsbild
av CarMan
när du köper ett hand tag som reservdel så är det en enhet med sargen runt & fjädermekanism m.m.

men den har ju på någe vis monterats ihopp, så om det går att demontera handtaget utan at nått går sönder så går det ju att byta( förrutsatt att dom är till din bilmodell)
av spilloljan
CarMan skrev:när du köper ett hand tag som reservdel så är det en enhet med sargen runt & fjädermekanism m.m.

men den har ju på någe vis monterats ihopp, så om det går att demontera handtaget utan at nått går sönder så går det ju att byta( förrutsatt att dom är till din bilmodell)
Jo jag var in på Bilbolaget och hörde vad de kostade men 840kr/handtaget var lite väl häftigt tyckte jag. Då sa reservdelskillen också att dessa var kompletta med sarg och allt.
Användarvisningsbild
av Fredric
Dom går att byta..jag har gjort det på min ;)
av vandenhoogen
Jag har också gjort det på min för att slippa lackera om de nya handtagen...:)

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]