Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av martinamp
Nu är det så att mina 17 tums däck på thor fälgar blev stulna nyligen ur ett låst förråd,på volvo sa dom att självrisken är 1800.Min fråga är om jag betalar självrisken och får nya däck och fälgar eller om jag ska betala 1800 och sen gör dom avdrag för ålder på fälgar o däck och betalar ut pengar som jag sen får införskaffa mig fälgar o däck för.Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Brainy
Skulle bli mycket förvånad om de inte gör avdrag för ålder och slitage.

/Anders
Användarvisningsbild
av falcon
Fälgarna blir det troligen inget avdrag för men för däcken kommer det att bli det iaf, dom kan även om det är sällsynt köpa nya/likvärdiga åt dig.
av Kena
Åldersavdrag enl. villkoren gäller, kolla i häftet du fått från bolaget i fråga. Eftersom de blev stulna ur ett förråd går de troligtvis på hemförsäkringen.
av S60AWD2.5T
Det är alltid avdrag och självrisk, de betalar så lite som möjligt.
Men frestas nu inte att dra på.......
Användarvisningsbild
av MartinS
Kena skrev:Åldersavdrag enl. villkoren gäller, kolla i häftet du fått från bolaget i fråga. Eftersom de blev stulna ur ett förråd går de troligtvis på hemförsäkringen.
Bilförsäkringen täcker ofta upp en extra uppsättning däck som inte behöver förvaras i/på bilen.

/Martin
av Steff 99
Blev av med mina 17" för ca 3år sedan då jag hade inbrott i mitt garage, hjulen var ett år gamla gått 1000mil
30% avdrag på däck inget på fälg
plus självrisk naturligtvis

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

@fjohan82 , Är man på glatt humö[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]