Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OS74
#1368229
Jag har ett irriterande fel som bara dyker upp vid minusgrader.

Om bilen stått ute i minusgrader kan radion inte startas. Trycker man på start, så tänds skärmen men släcks efter några sekunder efter att h visat "High performance sound" i några sekunder.

Om bilen körts varm i några timmar, och sedan står avstängd ett tag (15min+) så fungerar radion som vanligt.

Finns det några kända glapproblem med denna radio? Några tips på felsökning eller sprängskisser?

Mvh
OS
av OS74
#1368280
Aha tack ska kolla på den länken. 12V uttaget under i panelen fungerar hela tiden för att ladda telefoner.

EDIT:

Elmanövrerat förarsäte samt 12V uttag fungerar ok, jag antar om det är ett relä som styr alla dessa tillsammans, så måste det funka.

Nästan så att man skulle kunna misstänka själva av o på knappen. Jag inbillar mig att den känns annorlunda kall.

Inte någon som har en gammal radio liggande? ("high performance sound")

En sidofråga: Har någon lyckats koppla in en auxingång till denna stereo på något sätt? Den är ju rätt lätt att få ut för att komma åt baksidan.
av OS74
#1410353
Så jag har kvar problemet. Radion kommer igång men stänger av efter 30s. Sedan när man försöker starta om så kommer bara starttexten upp och den stänger av sig. När bilen kört länge och man stänger av ett tag typ 5 minuter så kan radion fungera nästa gång man startar. Park assist funkar heller inte under blackouten.

Har någon ett kopplingsschema eller systembeskrivining?
av OS74
#1413238
Ingen här med liknande problem? I denna tråden: viewtopic.php?f=19&t=82610&start=10
refereras till ett brittiskt forum där man testar att bygla förbi felaktiga enheter.

Har någon här en fiberoptisk bygel ni vill sälja?

Det skulle vara mycket bra att förstå vilka enheter som finns på det fiberoptiska nätet och ordningen. Har någon en beskrivning från verkstadsmanualen här?
Jag det finns en förstärkare under passagerarstolen, finns det även en antennenhet någonstans?
av OS74
#1413240
Följdfråga: Är förstärkaren under passagerarsätet endast förstärkare? Och vad är dessa utgångar? underst är fibernätet, överst är matning.
Capture.PNG
Capture.PNG (89.57 KiB) Visad 797 gånger
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]