Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Midnightoil
Halloj, har en V70 2,5T 2004. Jag tycker den låter högt , typ surrande eller wooa. Har frågat om drt förut, men nu såg en tråd om vilken färg på styrservooljan man ska ha. Då kom jag på att jag har röd olja i burken! Men är det inte grön som det ska va. Tänkte om det kan va det som gör att det låter, för det låter när man vrider på ratten, alltså wooar, högt.
av MickeM
Hur vet du att det är röd?
Har du fyllt röd olja?

Servooljan är typ röd-brun-svart när den inte är bytt på väldigt länge. Grön när den är fräsch.

Fel olja tror jag förstör packningarna.
av Midnightoil
Nä, jag har icke fyllt på olja varken grön eller röd. Men då är det kanske dags o byta. Den ser väldigt röd ut, men visst ska man ha grön när man häller i ny?
Användarvisningsbild
av jiha1968
Dags att byta ja, fritt val mellan CHF11 och CHF202 (båda är gröna, och kompatibla med varandra och din bil, handla min. 2 Liter)
Töm gammal olja, lossa returslangen från reservoaren och lägg den i en stor flaska, fyll upp reservoaren med ny olja,
få hjälp att starta-stoppa motorn / svänga ratten från ände till ände, samtidigt som du fyller mera ny olja. (till oljan från returslangen är grön)

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]