Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av black
ville bara säga att jag lyckats eftermontera Volvos RTI system i min s80.....
köpte hela paketet på JB för 6000......grejerna kommer inte ens från samma årsmodell.....min bil är en 01 ....men RTI:n kommer från en 00
fick tom en massa cd skivor på köpet (nästan hela väst europa)

hela jobbet gjorde jag själv...och det tog ca 5 timmar....kan bara säga en grej: hur enkelt som helst......fattar inte att volvo ville ha 30000 för att eftermontera en sån grej
när jag var färdig så funkade RTI:n utan någon mjukvara.. (fast det stog i monteringsanvisningar att man skulle ladda ner mjukvaran)
kontaktade volvo och de tyckte att det vore bra med en mjukvaro updatering.....och jag ångrar mig nu att jag gjorde det......mjukvaran fick jag betala en bra bit över 2000....fast jag ser ingen skyllnad....rti:n funkar ju lika bra som innan....men men
Användarvisningsbild
av greeeken
black skrev:ville bara säga att jag lyckats eftermontera Volvos RTI system i min s80.....
köpte hela paketet på JB för 6000......grejerna kommer inte ens från samma årsmodell.....min bil är en 01 ....men RTI:n kommer från en 00
fick tom en massa cd skivor på köpet (nästan hela väst europa)

hela jobbet gjorde jag själv...och det tog ca 5 timmar....kan bara säga en grej: hur enkelt som helst......fattar inte att volvo ville ha 30000 för att eftermontera en sån grej
när jag var färdig så funkade RTI:n utan någon mjukvara.. (fast det stog i monteringsanvisningar att man skulle ladda ner mjukvaran)
kontaktade volvo och de tyckte att det vore bra med en mjukvaro updatering.....och jag ångrar mig nu att jag gjorde det......mjukvaran fick jag betala en bra bit över 2000....fast jag ser ingen skyllnad....rti:n funkar ju lika bra som innan....men men
Ja du köpte RTI:n begagnad, volvo ger dig en helt ny. Sen så måste dom göra en viss visnt på det + att mekanikerna ska ha en viss vinst. Men 30 000 tycker ja är bra föööööööööööööööööör mkt.
Bra gjort av dig måst ejag säga.
av matand12
Orkar du stegvis beskriva hur du gjorde?
av Frigge
Ja, det är en viss skillnad på att köpa begagnat :roll: . Det kan ju gå sönder om 3 månader o DÅ är 6000 riktigt jävla dyrt. Programvaran måste du lägga i annars blir det bekymmer om du någon gång byter någon annan enhet som kräver mjukvara.
av CANBus
..dessutom är det gamla skärmen och CDbaserad navigator...då tycker jag 6000 kr är lite i överkant..
Användarvisningsbild
av greeeken
CANBus skrev:..dessutom är det gamla skärmen och CDbaserad navigator...då tycker jag 6000 kr är lite i överkant..
Hur fungerar den nya?
Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev:
CANBus skrev:..dessutom är det gamla skärmen och CDbaserad navigator...då tycker jag 6000 kr är lite i överkant..
Hur fungerar den nya?
Den är DVD baserad, kom väl iom MY2002 :roll:

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
6000:- är ju baserat o jämfört mott nypriset. så för en komplett utrustning med alla konsoler paneler så är det ett bra pris, ialla fall normelt.

nytt ät ju alltid nytt & då givetvis dyrare, men det innefattar ju då även garanti på delarna.

6000:- är ju det navigerings systet alla gånger värt!
Användarvisningsbild
av black
visst....grejerna är ju begagnade (och ca 7 år gamla)......hade RTI:n suttit i bilen från början då hade jag säkert fått betalla för bilen 5-6000 mer....nu är den ju fullutrustad bortsett från taklucka och xenonljus........sedan vet inte jag direkt vad skillnaden är mellan den DVD baserade och den som jag har.....det är vel att man kan ha hela Europa på en dvd skiva......fast jag behöver 6 cd skivor för europa i den cd-baserade.....
det finns säker mer finneser men jag vet inte om det är så märkvärdigt....
jag tyckte att 6000 var relativt billigt....(nya grejer gick på ca 19000 för grejer + ca 10 000 för montering och mjkukvarouppdatering på Volvo) de hade en till varijant som heter turn by turn som kostar typ 16000.....men var mycket sämre då skärmen visar bara pilar...inte kartor
Användarvisningsbild
av black
matand12 skrev:Orkar du stegvis beskriva hur du gjorde?
som sagt, jag tyckte att det var ganska enkelt..... fick på volvo monteringsanvisningar (kunde inte hitta nåt på nätet) å sen gjorde jag som det stog i anvinsnigar.... det jobbigaste var nog att dra ledningsmattan från skärmen och stereon ner till säkringsdusan i kofferten

det går inte att koppla kablarna fel eller nåt sånt...för alla kontakter är unika och kan kopplas bara rätt
ladda ner monteringsanvisningar på http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.asp så står det exakt hur du ska göra .... det är inte mycket som skilljer mellan CD och DVD varijanten när det gäller eftermontering
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]