Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Larre
Nya bilen börjar bli litet skitig. av hänsyn till att jag vill att lacken ska härdas så har jag med avsikt inte tvättat bilen än. (Hur man utan avsikt kan tvätta bilen vet jag i o f s inte :oops: )

Jag vill inte tvätta den i automat. Behöver jag vänta med att använda högtryckstvätt ännu ett tag?

Bilen är uthämtad den 19 januari. Tillverkad den 2 januari.
Senast redigerad av 1 Larre, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Larre
Klippt från Aftonbladet via länken ovan:
"– Men bilen klarar sig lika bra hela livet även om du aldrig tvättar den." sagt av OK Värmlands VD. :shock:

Någon som vågar pröva? :lol:
Användarvisningsbild
av greeeken
Larre skrev:Klippt från Aftonbladet via länken ovan:
"– Men bilen klarar sig lika bra hela livet även om du aldrig tvättar den." sagt av OK Värmlands VD. :shock:

Någon som vågar pröva? :lol:
Det får stå för den bonden.
Jag tvättar bilen varannan vecka , spolar av den varje dag när ja kommer från jobbet.
Har inga problem med bilen för det.
Användarvisningsbild
av OFFO
Är väl ingen fara, men om man bor i Sthlm bör man nog tvätta munnen eller i detta fallet tangentbordet för att kalla alla med avvikande åsikt och kommer utanför 08 området bönder är väldigt rasistiskt . Utan bonden stannar allt . Utan bonde kan du försöka tvätta bilen . Hur mycket du försöker orkar du inte.
Användarvisningsbild
av greeeken
OFFO skrev:Är väl ingen fara, men om man bor i Sthlm bör man nog tvätta munnen eller i detta fallet tangentbordet för att kalla alla med avvikande åsikt och kommer utanför 08 området bönder är väldigt rasistiskt . Utan bonden stannar allt . Utan bonde kan du försöka tvätta bilen . Hur mycket du försöker orkar du inte.

Har aldrig sett att nån bonde fixar vattnet åt mig.
Du får ta o läsa mellan raderna o sluta ta åt dig så värst mkt.
Att tvätta bilen skadar den. Ok kör på det du så får vi se vem av oss som får rost först.
Användarvisningsbild
av Larre
OK.

Från er som bara tvättar för hand och som har respekt för att ny bils lack ska härdas, skulle jag gärna vilja veta följande: när kan jag börja tvätta bilen för hand?
Användarvisningsbild
av greeeken
Larre skrev:OK.

Från er som bara tvättar för hand och som har respekt för att ny bils lack ska härdas, skulle jag gärna vilja veta följande: när kan jag börja tvätta bilen för hand?
Jag tvättade min bil ja ca 4 månader efteråt.
Men vad är en nybils lack, bilen kan ju ha stått ett bra tag hos bilhandlaren.
Jag tvättar min bil för hand, använder YES till det.
Användarvisningsbild
av Larre
greeeken skrev:
Larre skrev:OK.

Jag tvättade min bil ja ca 4 månader efteråt.
Men vad är en nybils lack, bilen kan ju ha stått ett bra tag hos bilhandlaren.
Jag tvättar min bil för hand, använder YES till det.
Ok, bra!

Enligt de uppgifter som VTR fått från Volvo är fordonet tillverkat 2007-01. jag tog ut den 2007-01-19. Så i början av maj så kan jag tvätta den om vi utgår från att bilen är tillverkad precis vid årsskiftet och att lacken har härdat? Det är metallic. Electric silver om det har någon betydelse.
Användarvisningsbild
av greeeken
Iallfall enligt mig , sen finns det säkert folk här som har andra åsikter, kan vara värt att kolla å dom med. :D
Får gratulera till bilen

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]