av Dextre - sön 12 jan 2020, 10:00
- sön 12 jan 2020, 10:00
Otroligt jobbigt att nu gå tillbaka till tre reparatörer inklusive Volvo ÅF och fråga om de kan tänkas ha glömt detta och få dem att ordna det. Det kan har varit så här i över ett år. Volvo är den enda jag vet garanterat behövt ta bort kåpan för deras jobb, men det andra har hänt efteråt. Jag får börja med att fråga om de behövt ta bort den för att göra det de skulle göra och där vet jag ju inte vad de kommer att svara. De kan ju lätt komma undan med det här. Väldigt orättvist tycker jag.
Den viktiga frågan är, behöver man kolla något om man kört länge utan detta skydd? Koppen runt oljefiltret är ju av oskyddad plast t.ex.! Att sätta tillbaka en ny är ju ingen stor grej, men då måste JAG köpa en och betala för det och det är väl dit det lutar. Jag upptäckte det när jag skulle göra en grej under bilen för första gången på länge.
Den viktiga frågan är, behöver man kolla något om man kört länge utan detta skydd? Koppen runt oljefiltret är ju av oskyddad plast t.ex.! Att sätta tillbaka en ny är ju ingen stor grej, men då måste JAG köpa en och betala för det och det är väl dit det lutar. Jag upptäckte det när jag skulle göra en grej under bilen för första gången på länge.

- By AlexanderE