- sön 04 mar 2007, 11:59
Hej. Jag har en S60-01, 2,4 som har gått/kört 18000 mil och för ca 6 månader sen så började servon krångla. Jag upptäckte att styrservooljan nästan var slut och fyllde på mer. Nu ser jag att det bildas härliga oljefläckar under motorhuven (garanterat styrservoolja) och jag pratade med Bilia häromveckan som påpekade att det varit problem med deras styrservopump och att man var tvungen att spänna en skruv / mutter.. Han ansåg att jag klarade av att göra det själv.. Finns det någon vänlig själ som ingående kan beskriva vilken skruv man ska spänna samt visa var den sitter?
En annan sak som irriterar mig som Volvo-ägare är att om ett fel är allmänt känt (såsom stryservopump som läcker) varför kollas inte det vid olika serviceintervall? Hade känts så mycket proffsigare om de kunde fixa det när de ändå har bilen inne (servar ALLTID hos Bilia).
Någon annan som har haft problem med läckande styrservo? :evil:
Tack på förhand.
En annan sak som irriterar mig som Volvo-ägare är att om ett fel är allmänt känt (såsom stryservopump som läcker) varför kollas inte det vid olika serviceintervall? Hade känts så mycket proffsigare om de kunde fixa det när de ändå har bilen inne (servar ALLTID hos Bilia).
Någon annan som har haft problem med läckande styrservo? :evil:
Tack på förhand.