Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perris
Jag köpte min S60 -03 för ett par veckor sedan.I dag tog spolarvätskan slut. Jag trodde i min enfald att man fick någon varning INNAN det var slut ! Fick meddelandet "Fyll på spolarvätska" när jag kollade meddelanden. Borde det inte ges någon signal om att jag ex har meddelande som detta eller måste man med jämna mellanrum kolla detta ?? Frågar på detta forum då jag har instruktionsboken i bilen.........

Mvh/ Perris
Användarvisningsbild
av greeeken
Perris skrev:Jag köpte min S60 -03 för ett par veckor sedan.I dag tog spolarvätskan slut. Jag trodde i min enfald att man fick någon varning INNAN det var slut ! Fick meddelandet "Fyll på spolarvätska" när jag kollade meddelanden. Borde det inte ges någon signal om att jag ex har meddelande som detta eller måste man med jämna mellanrum kolla detta ?? Frågar på detta forum då jag har instruktionsboken i bilen.........

Mvh/ Perris
Du får en varning i bilen, en gul varnigns trinagel mitt på mätaren, gansak svårt att missa.
du får även ett medelande till där det står , du har 1 meddelande elelr nått sånt.
Klicka på read knappen så ser du vad det står.
Om du inte får nån varning alls så äre säkert nån bugg i ditt system
av Perris
Tack för snabbt svar, någon "triangel" lyste ej tyvärr......

Mvh / Perris
Användarvisningsbild
av Loner
Meddelandet "Fyll på spolarvätska" visas i 1 minut vid start av bilen.

Du måste ha missat det.

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:Meddelandet "Fyll på spolarvätska" visas i 1 minut vid start av bilen.

Du måste ha missat det.

/L
Jag håller med, du måste ha missat det, om du inte tryckte bort meddelandet. Men triangeln SKA lysa konstant
Användarvisningsbild
av CarMan
lyser meddelander Dags för service, så kan fyllpå spolvätska utebli.
du kan ju också ha fel på givaren, eller kablager till givaren.
Användarvisningsbild
av Loner
Carman har en poäng där. Det viktigaste meddelandet visas, finns det flera samtidigt får man bläddra fram dom.
av NCR
Varningen på min kommer när det är typ 1 liter kvar, då stängs även sprutet på lyktorna av för att spara vatten. Gul triangel lyser bara när varningen dyker upp och inte hela tiden.
av Daddan
Klart volvo tycker "dags för service" är viktigare än spolarvätskenivå (de får ju fylla upp spolarvätskan åt kunden)! Service är a och o när det gäller bilar idag, men att man kan se vägen när man ska på service är inte speciellt viktigt, eller? Felaktig prioritet av volvo där.
Användarvisningsbild
av CarMan
Daddan skrev:Klart volvo tycker "dags för service" är viktigare än spolarvätskenivå (de får ju fylla upp spolarvätskan åt kunden)! Service är a och o när det gäller bilar idag, men att man kan se vägen när man ska på service är inte speciellt viktigt, eller? Felaktig prioritet av volvo där.
det är snarare en bugg, att medelandet helt uteblir.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]